کشف میلیاردی کربن اکتیو قاچاق در اشتهارد

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: یک و نیم تن کربن اکتیو قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال از یک واحد در شهرک صنعتی این شهرستان کشف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - سرهنگ علی عزیزی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقدار قابل توجهی کربن اکتیو قاچاق در یک واحد در شهرک صنعتی اشتهارد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

کربن فعال یا کربن اکتیو به گروهی از مواد کربنی با پوکی و سطح داخلی بالا اطلاق می‌شود که به‌دلیل مساحت داخلی قابل توجه، ساختار پوک و منفذی، ظرفیت جذب بالا، قابلیت فعال‌سازی مجدد سطح و همچنین قیمت پایین در مقایسه با جاذب‌های غیرآلی مانند زئولیتیک، ماده منحصربه‌فردی محسوب می شود؛ کاربرد مهم و قابل اهمیت آن در جداسازی بو، رنگ، مزه‌های غیردلخواه از آب در عملیات‌های خانگی و صنعتی، بازیافت حلال، تصفیه هوا به‌ویژه در رستوران‌ها، صنایع غذایی و شیمیایی است.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر، ماموران با هماهنگی مقام قضایی به واحد مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا یک و نیم تن کربن اکتیو قاچاق را کشف کردند.

یک نفر در این رابطه دستگیر شد و کارشناسان ارزش اموال قاچاق مکشوفه را حدود ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

پیش تر سرهنگ عزیزی از کشف ۷۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید داروی قاچاق از یک شرکت درشهرک صنعتی این شهرستان خبرداده بود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.