اعتراض باشندگان ناور نسبت به تبعیض قومیتی

باشندگان ولسوالی ناور ولایت غزنی نسبت به عدم پذیرش درخواست پاسپورت از سوی مسئولان طالبان اعتراض کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان _شماری از باشندگان ولسوالی ناور ولایت غزنی نسبت به آنچه عدم پذیرش درخواست پاسپورت از سوی مسئولان طالبان خوانده اند دست به اعتراض زدند.

معترضان گفتند از آن جایی که باشندگان ولسوالی ناور هزاره هستند، مسئولان طالبان مستقر در اداره پاسپورت غزنی با آنان برخورد تبعیض آمیز و قومی دارند و آنان را اذیت می کنند.

ده‌ها تن از باشندگان ناور که برای ثبت نام به منظور دریافت پاسپورت به اداره مربوطه مراجعه کرده اند گفتند درخواستی های آنان پذیرفته نشده است.

معترضان گفتند زمانی که به اداره پاسپورت مراجعه کرد‌ه‌اند، درخواستی هایشان پذیرفته نشده است.

معترضان گفتند که طالبان باید از همه ولسوالی‌ها یک دور اسناد متقاضیان پاسپورت را جمع‌آوری می‌کردند تا عدالت رعایت می‌‌شد.

این معترضان نخست در مقابل دروازه اداره پاسپورت و سپس در مقابل دروازه دفتر والی طالبان تجمع اعتراضی برگزار کردند، اما نیروهای امنیتی طالبان آنان را با زور از محوطه دفتر والی بیرون راندند.

گفته شده که در این جریان نیز افراد طالبان تلیفن‌های شماری از آنان را نیز شکستانده اند.

معترضان گفتند که برای مداوای مریضان و ارسال دانشجویان به درس و دانشگاه‌هایشان در بیرون از افغانستان، با مشکلات جدی مواجه‌اند و از مسئولان محلی طالبان می‌خواهند که این روند را متوقف نسازند.

مسئولان طالبان در اداره پاسپورت در غزنی روزهای هفته را برای مراجعه باشندگان 18 ولسوالی این ولایت تقسیم بندی کرده که روزهای چهارشنبه یک هفته در میان نوبت باشندگان ناور هستند.

توزیع پاسپورت در این ولایت به تاریخ چهارم قوس براساس دستور ریاست عمومی پاسپورت آغاز شده بود که بنا بر مشکلات تکنیکی روند توزیع آن به‌گونه عادی به پیش نرفته و پس از یک ماه، دوباره متوقف شده است. مسئولان طالبان در زمینه توضیحات ارائه نمی‌کنند.

انتهای پیام/ ر

 

برچسب ها: هزاره ، ناور ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار