نخست‌وزیر عراق حملات به پایگاه‌های آمریکایی را پوچ خواند

مصطفی الکاظمی حملات به پایگاه‌های آمریکایی در این کشور را پوچ خواند و اعلام کرد این پایگاه‌ها تحت کنترل نیروهای عراقی است.

باشگاه خبرنگاران جوان،  «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در جلسه‌ کابینه این کشور اعلام کرد: «نیرو‌های عراق پایگاه‌هایی را که پیش از این  نظامیان آمریکا در آن حضور داشتند را تحت کنترل گرفته‌اند و حملاتی که به این پایگاه‌های می‌شود پوچ است. به یقین اینگونه رفتارها امنیت و ثبات کشور را با مشکل مواجه می سازد.»

به گزارش السومریه نیوز ، الکاظمی بار دیگر تاکید کرد ماموریت رزمی نیروهای آمریکایی و بین المللی در عراق به پایان رسیده و پادگان‌ها و پایگاه‌های نظامی به نیروهای عراقی تحویل داده شده است اما هنوز تعدادی از مستشاران نظامی در کشور حضور دارند و در کنار نیروهای امنیتی عراق فعالیت می کنند.

روز گذشته پایگاه‌های ویکتوریا و عین الاسد در عراق که بدست نظامیان آمریکا کنترل می‌شد هدف حملات راکتی قرار گرفتند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است و از میزان خسارت نیز اطلاعاتی در دست نیست.

بنا بر قانون پارلمان عراق در دی ۹۸ که پس از ترور فرماندهان مقاومت تصویب شد، تمامی نیروهای بیگانه به ویژه نظامیان  آمریکا باید خاک این کشور را ترک می کردند.

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء پیشتر در سخنانی فاش کرد ادعای عقب‌نشینی آمریکا از عراق فریبنده و غیرقابل پذیرش است و پروژه فعلی این کشور در عراق، برافروختن جنگی نیابتی علیه مقاومت است؛ زیرا آمریکا دیگر قادر به رویارویی و تحمل ضربات مقاومت نیست. 

پایان دسامبر زمان خروج نظامیان آمریکایی از سراسر عراق بود اما در گفت‌وگوهای راهبردی بغداد و واشنگتن، جو بایدن و مصطفی الکاظمی توافق کردند با پایان سال ۲۰۲۱ تمامی نیروهای رزمی خارج شوند و شماری نیرو برای آموزش و مشاوره باقی بمانند. با نزدیک شدن به پایان دسامبر اعلام شد تمامی  ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی که در عراق هستند ماموریتشان به آموزشی و مستشاری تغییر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۲۸ ۱۶ دی ۱۴۰۰
همین نخست وزیر عراق الکاظمی مسول امنیتی عراق در زمان ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی وهمراهانشون بود.الکظمی یک فرد مزدور خود فروخته ایه
آخرین اخبار