برگزاری همایش ملی "بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار"در کرمانشاه

همایش ملی "بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار" ۱۶ اسفند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - فریبرز یوسفوند دبیر علمی همایش ملی "بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار" با بیان اینکه مسائلی همچون کمبود آب و آلودگی‌های زیست محیطی به عنوان یکی از مهمترین و حادترین مشکلات تمدن انسانی در جهان امروز به شمار می‌رود، گفت : تغییر در سبک زندگی بشر و تکنولوژی‌های به وجود آمده از اساسی‌ترین عوامل تاثیرگذار در بروز بحران‌های موجود هستند.

تاثیر مشکلات زیست محیطی و از جمله بحران آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی به صورت تدریجی ظاهر می‌شود و اثرات منفی از خود به جای می‌گذارد، بنابراین امروزه از آن به عنوان یک چالش و یا بحران اساسی یاد می‌شود.

با وجود اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت حفاظت از محیط زیست بعنوان یک وظیفه عمومی آمده، اما علیرغم این تصریح قانونی، وضعیت محیط زیست به شدت نگران کننده است.

در این راستا، در دهه‌های اخیر مسئله محیط زیست و فعالیت‌های انسانی در قالب مواردی، چون کمپین‌های حمایت از محیط زیست و اصول و قواعد اخلاق زیستی مطرح و حتی در سطوح مختلف دانشگاهی مورد تدریس قرار گرفته است.

در مجموع به نظر می‌رسد اخلاق زیستی و موارد همراه با آن نیازمند تفکر، تعقل و هم‌اندیشی بیشتری از سوی تمامی مجامع ذیربط است.

برگزاری همایش ملی بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار گامی در این راستا است برگزاری این همایش می‌تواند نقش موثری در راستای کمک به توسعه علمی و رشد دانایی کشور در زمینه بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار داشته باشد تا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، علمی و تجارب جامعه جهانی تمهیدات لازم جهت مانع‌زدایی‌ها، افزایش بهره‌وری و کاهش خطرات زیست‌محیطی اتخاذ شود.

برگزاری این همایش به شکل مجازی و در سه محور اصلی و ۱۷ محور فرعی است بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار محور‌های اصلی همایش خواهند بود.

بااشاره به آغاز فراخوان این همایش، علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را تا اول اسفند به آدرس دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه آزاد اسلامی، گروه مهندسی آب ارسال کنند.

شرکت کنندگان می‌توانند مقالات خود را از طریق ایمیل به آدرس Wedconf۱۴۰۰@gmail.com ارسال کنند.

علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://kermanshah.iau.ir/conf مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۰۹۱۸۴۲۶۱۱۳۸ و ۰۹۱۸۳۳۶۳۲۴۱ تماس بگیرند.

این همایش با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار