مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان:

۵۰محور روستایی سیل زده همچنان مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: ۵۰محور روستایی استان به دلیل صعب العبور بودن همچنان مسدود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی در تشریح آخرین وضعیت استان مرتبط با سیل ۱۲ دی ماه در شهرستان‌های جنوبی کرمان گفت: جاری شدن سیل راه ۱۶۵ روستا را مسدود کرد که تاکنون ۱۱۵ محور بازگشایی شده و ۵۰ محور به دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور همچنان مسدود است.

او می گوید: ۱هزار و۷۲۵ واحد مسکونی شهری و روستایی دچار آبگرفتگی و ورود گل و لای شده بودند که عملیات پاکسازی آن‌ها با کمک نیرو‌های جهادی، هلال‌احمر، شهرداری، دهیاری‌ها و مردم رو به اتمام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین به قطع شبکه انتقال برق ۳۵ روستا اشاره کرد و گفت: تاسیسات برقی ۲۱ مورد بازسازی و وصل شده و دیگر روستا‌ها به دلیل عبور خط از رودخانه باقی مانده است.

به گفته سعیدی، قطع شبکه آب ۳۱روستا به دلیل سیلاب اخیر را داشتیم که ۲۰ روستا رفع مشکل شده و ۱۱ مورد باقیمانده منتظر تامین لوله و تجهیزات از مرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: ۹ راه اصلی درون استانی و بین استانی به دلیل تخریب پل و یا بالا آمدن سیلاب در آبنما قطع شده بود که در حال حاضر همگی ترمیم و بازگشایی شده‌اند.

سعیدی با اشاره به توزیع چادر، اقلام زیستی و بسته‌های غذایی۷۲ ساعته می گوید: امدادرسانی که از دیروز ۱۳ دی ماه آغاز شده بود با کاهش فعالیت سامانه بارشی و فروکش کردن سیلاب، شدت و سرعت پیدا کرده است.

او گفت: در صورت مساعد شدن شرایط جوی، امدادرسانی با بالگرد هوایی انجام خواهد شد ضمن اینکه رسیدگی به وضعیت افراد تحت پوشش کمیته امداد که از سیل آسیب دیده‌اند نیز آغاز گردیده است.

سعیدی گفت: متاسفانه در اثر حادثه ثانویه پس از سیل و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، دو نفر در سیرجان جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار