آغاز طرح غربالگری معلولیت در اصفهان

غربالگری معلولیت ۱۳ هزار و ۸۰۰ خانوار با سابقه معلولیت در اصفهان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان-  معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در طرح غربالگری معلولیت که تا پایان سال ادامه خواهد داشت، نوع معلولیت و میزان خطرپذیری گروه‌های هدف بررسی می‌شود تا برای درمان، با یارانه دولتی به مراکز مشاوره ژنتیک معرفی شوند.

علی‌اکبر ابراهیمی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های معاونت پیشگیری بهزیستی ارائه مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از معلولیت‌ها است گفت: در این حوزه یک فرایند آموزشی، غربالگری، تشخیص بیماری‌های ژنتیک اجرا و ۲۵ مرکز مشاوره ژنتیک در استان وجود دارند که یکی از آن‌ها دولتی و در شهر اصفهان است و ۲۴ مرکز غیردولتی نیز در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی گفت: در نیمه نخست امسال، هزار و ۵۲۰ مشاوره ژنتیک در این مراکز اجرا شد که ۳۲۰ نفر از مراجعه کنندگان برای آزمایش‌های کروموزمی و ژنتیکی مراجعه کردند.

ابراهیمی هزینه آزمایش‌های ژنتیک را بین پنج تا هشت میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بخش زیادی از هزینه‌های این آزمایش‌ها را بهزیستی می‌پردازد.

ابراهیمی گفت: پرداخت یارانه آزمایش ژنتیک معلولیت بر اساس توان مالی انجام می‌شود و مددجویان تحت پوشش بهزیستی می‌توانند با اولویت و به رایگان از این خدمات استفاده کنند.

ابراهیمی گفت: اولویت بعدی با مادرانی است که فرزند معلول دارند که حداکثر یارانه به این افراد اختصاص می‌یابد تا امکان انجام آزمایش‌های ژنتیک را داشته باشند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار