رونمایی از چند فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چهار دستگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان- دستگاه ژیروفان باشگاهی یکی از اختراعاتی است که امروز با حضور محمد علی زلفی گل در دانشگاه صنعتی رونمایی شد.

این دستگاه شبیه ساز ورزشی است که جنبه‌ی سرگرمی هم دارد و کاربر از ناحیه‌ی ساقِ دست و پنجه‌ی پا‌ها روی دستگاه شبیه ساز ورزشی قرار گرفته ودر مقابل صفحه نمایشگر با حرکت در دو محور بازی را هدایت می‌کند.

دستگاه ژیروفان، به طور همزمان ذهن و بدن را درگیر کرده و آزادی حرکتِ دستگاه در دو محور و لذت تلاش برای انجامِ بازی‌های ژیروفان، باعث القای هیجان فعالیت فیزیکی به کاربر می‌شود.

همچنین با حضور وزیر علوم دستگاه‌های سونوگرافی دامپزشکی، آنالایزر ارتعاشی، و آنالیز مودال رونمایی شد.

دستگاه سونوگرافی دامپزشکی برای معاینه و مشاهده تصاویر اندام‌های داخلی و تاندون‌های دام‌های سنگین و سبک ساخته شده است.

دستگاه آنالایز هم ارتعاشات DPS-DAQ یک دستگاه بلادرنگ و پرتابل برای اندازه‌گیری‌های دقیق ارتعاشات و پردازش‌های بعد از آن است.

دستگاه آنالیز مودال با قابلیت‌های منحصر به فرد مانند اندازه‌گیری شتاب در سه جهت تا سطح g ۴۰، نویز کم، توابع پردازشی متنوع و خروجی‌های انعطاف پذیر، کلیه نیاز‌های ارتعاش‌سنجی را تا پهنای باند ۱ KHz برآورده می‌کند.

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری ساختمان اندیشه (۱) برای استقرار شرکت‌ها و موسسات فناور و دانش بنیان در ۳۵۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور وزیر علوم طرح ساخت کارگا‌های جدید تجاری سازی فناوری آغاز شد.

این کارگاه‌ها در زمینی به وسعت دو هزار و ۵۰۰ و زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع با کاربری استقرار پایلوت تولیدی شرکت‌ها و موسسات فناور ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.