سفیر سابق انگلیس:

فریبکاری شیوه عملیاتی نظام‌مند آمریکاست

سفیر سابق انگلیس در سوریه گفت آمریکا در حال ایجاد سابقه‌ای از فریبکاری نظام‌مند در گزارش‌های کنونی خود از ترور قاسم سلیمانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر فورد، سفیر سابق انگلیس در سوریه گفت: آمریکا در حال ایجاد سابقه‌ای از فریبکاری نظام‌مند در گزارش‌های علنی و بی اعتبار کنونی خود از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه پاسدار انقلاب اسلامی ایران است.

فریبکاری نظام‌مند آمریکا پیشتر در عراق رخ داد که به بهانه جستجوی تسلیحات کشتار جمعی که هرگز در عراق پیدا نشد، به این کشور حمله و تهاجم خود را این گونه توجیه کرد. به همین شکل، سوریه نیز متهم به ساخت سلاح شیمیایی شد.

فورد اذعان کرد که تاکنون هیچ مدرکی ارائه نشده است که ادعا‌های واشنگتن را در این خصوص که سردار سلیمانی در حال برنامه ریزی برای عملیاتی بزرگ علیه نیرو‌های آمریکایی بوده، ثابت کند.

معمر قذافی، دیکتاتور لیبی نیز پس از آن کشته شد که آمریکا داستانی را خلق کرد درباره این که نیرو‌های قذافی قصد دارند در بنغازی حمام خون به را بیاندازند.

سفیر سابق انگلیس گفت: دولت آمریکا اساسا به ساختن این قصه‌ها ادامه می‌دهد، زیرا بدین صورت خود را مجازات کارهایش دور نگه می‌دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سحرگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ دستور ترور شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی عراق و تنی چند از یاران همراهشان را صادر کرد.

ایران در واکنش به این اقدام آمریکا، پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار عراق را هدف حمله موشکی خود قرار داد.

واشنگتن ابتدا مدعی بود هیچ یک از نیرو‌های مستقر در این پایگاه زخمی یا کشته نشده اند، اما به دنبال تحقیق انجام شده در ماه نوامبر گذشته از سوی خبرگزاری سی‌بی‌اس آمریکا که معتقد است «این حمله جزء بزرگترین حمله به نیرو‌های آمریکایی در تاریخ محسوب می‌شود»، ارتش آمریکا موافقت کرده به ۳۹ سرباز این کشور که در پاسخ موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد زخمی شدند و نامی از آن‌ها برده نشده است، مدال افتخار اعطا کند.

ژنرال مک کنزی، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» نیز هفته گذشته در مصاحبه با نیویورکر درباره حمله موشکی ایران به عین الاسد، اذعان کرد که موشک‌های ایران می‌توانند به هر منطقه‌ای از خاورمیانه که بخواهند با دقت و با حجم بالا ضربه بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار