تاکید اسماعیل هنیه و زیاد نخاله بر آزادی «هشام ابوهواش»

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر آزادی هشام ابوهواش درباره عواقب شهادت او به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی درباره اقدام مشترک به منظور پایان دادن به وضعیت اعتصاب غذای اسیر «هشام ابوهواش» و پرونده بازداشت اداری که تجاوزی آشکار به آزادی همه مردم فلسطین به خصوص در کرانه باختری محسوب می‌شود در تماسی تلفنی گفت‌وگو کردند.

هنیه و نخاله تاکید کردند که در صورت شهادت ابوهواش، انتقام سختی از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز پیشتر هشدار داده بود که هرگونه آسیبی که به ابوهواش برسد به منزله ترور اوست و مقاومت فلسطین با آن برخورد خواهد کرد.

«هشام ابوهواش» در ۱۴۱امین روز اعتصاب غذایش است و به گفته پزشکان و خانواده او، به اغما رفته و ممکن است هر لحظه شهید شود.

در مناطق مختلف کرانه باختری از زمان اعلام وخامت حال این اسیر فلسطینی، چندین تظاهرات برگزار و مردم با این اسیر اعلام همبستگی کردند و خواستار آزادی او شدند. موسسه فلسطینی امور اسراء  نیز با همکاری فعالان فلسطینی کمپین الکترونیکی را برای اعلام همبستگی با هشام ابو هواشبه راه انداخته است.

هشام ابو هواش ۴۰ ساله، اهل شهرک دورا در جنوب الخلیل است از اکتبر ۲۰۲۰ در بازداشت به سر می‌برد و از زمان دستگیری تاکنون سه قرار بازداشت اداری برای وی صادر شده است که یکی از آن‌ها پس از هفتادمین روز اعتصاب فعلی وی صادر شده است و وی از اسرای سابق، متاهل و پدر پنج فرزند است.

بازداشت اداری نوعی بازداشت فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است که در آن یک فرد را بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت نامعلومی، زندانی می‌کنند.

به گفته نهاد‌های مربوط به امور اسرا، هم اکنون نزدیک به ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۳۹ زن و ۱۵۵ کودک در ۱۹ زندان رژیم صهیونیستی در بند هستند که ۵۴۴ نفر از آن‌ها به حبس ابد محکوم شده‌اند و برای ۵۰۰ نفر از این زندانیان حکم بازداشت اداری صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار