رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۲۷ واحد صنعتی راکد در قم امسال به چرخه تولید بازگشت

سیجانی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲۷ واحد صنعتی غیرفعال در استان قم به مدار تولید بازگشت و فعالیت تولیدی در آن‌ها آغاز شده‌است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲۷ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان قم به مدار تولید بازگشت و فعالیت تولیدی در آن‌ها آغاز شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در همین رابطه با حمایت‌های صورت گرفته از طرف مسئولان استان، بهره‌برداران این واحد‌های صنعتی که در زمینه‌های مختلف همچون تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی فعالیت دارند، کار خود را با اشتغال زایی برای ۳۸۱ تَن آغاز کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به این که برای فعالیت دوباره این واحد‌های صنعتی بیش‌از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته‌است، افزود: راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال از جمله سیاست‌های اصلی استان در حوزه صنعت است و در این خصوص از ظرفیت تسهیلات بانکی به نحو شایسته استفاده می‌شود.

او گفت: روند فعال‌سازی واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد در استان قم تا پایان سال با استفاده از همه ابزار‌های قانونی و مالی ادامه می‌یابد تا زمینه برای اشتغال هرچه بیشتر افراد جویای کار و همچنین افزایش سطح تولید محصولات مورد نیاز مردم، فراهم شود.

سیجانی گفت: در کنار موضوع فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد و غیر فعال، بحث ارائه تسهیلات به منظور کمک به فرآیند ساخت واحد‌های صنعتی نیمه تمام استان به خصوص طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد نیز با نگاه به ظرفیت‌های موجود در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیشرفت صنعتی استان گفت: همچنین راهبرد ایجاد واحد‌های تولیدی جدید با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در شهرک‌های صنعتی قم با توجه به ظرفیت‌های محیط زیستی استان و استاندارد‌های تعیین شده در این رابطه ادامه دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.