۱۲ واحد گلخانه‌ای در قزوین نشان حد مجاز آلاینده‌ها می‌گیرند

۱۲ واحد گلخانه‌ای استان در راستای حمایت از تولید محصولات سالم و رفع موانع صادراتی نشان حد مجاز آلاینده‌ها از استاندارد دریافت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون با ۲ واحد گلخانه‌های تفاهم نامه منعقد شده و به زودی نشان حد مجاز دریافت می‌کنند و ۱۰ واحد دیگر نیز در حال تطبیق شرایط برای دریافت نشان از استاندارد هستند.

اسماعیلی افزود: دریافت نشان حد مجاز آلاینده علاوه بر اینکه مشکلات پیش آمده در راستای صادرات محصولات گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد، می‌تواند به عنوان عاملی مهم در تثبیت و عرضه پایدار محصولات سالم نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه برای دریافت نشان حد مجاز آلاینده بین واحد گلخانه‌ای و دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برای حمایت بیشتر از تولید کنندگان قرار شده تا نیمی از هزینه‌های فرآیند دریافت حد مجاز آلاینده از طریق سازمان پرداخت شود.

اسماعیلی یادآور شد: نشان حد مجاز آلاینده با هدف استفاده درست و اصولی از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز انجام می‌شود که در جهت افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی و بسته بندی کشاورزی نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار