رفع تصرف ۵۶۸ هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۹۶۷ فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی در راستای اجرای مفاد ماده ۵۵ تشکیل و ۵۶۸ هکتار از اراضی طبیعی استان با صدور حکم قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: میزان اراضی رفع تصرف شده بر اساس آرای اجرایی صادره واحد‌های اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است.

نقشبندی گفت: در اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یک هزار و ۴۱۶ پرونده در مدت یاد شده برای تخریب و تصرف عدوانی در سطح یک‌هزار و ۵۲۹ هکتار تشکیل شد.

او می گوید: در این مدت در چارچوب جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع درختان، ۱۴۷ فقره پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه برابر ماده ۲۰ "قانون هوای پاک"، مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد،گفت: علاوه بر این بر اساس قانون، آتش زدن درختان جنگلی، بوته‌ها و بقایای گیاهی در مزارع و باغات جرم محسوب می‌شود.

نقشبندی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۱۴۹ فقره پرونده جرایم و دادخواست در حوضه اراضی ملی در دادگستری در حال رسیدگی است.

او گفت: در شرایط مطلوب برای صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک به یک نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز است انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

نقشبندی ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواست گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را ۲۴ ساعته به سامانه‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.