سیگار:

محدودیت برای زنان بحران اقتصادی در افغانستان را تشدید می‌کند

سیگار گفت ممنوعیت استخدام زنان توسط طالبان باعث می‌شود ضربه بیشتری بر بحران اقتصادی افغانستان وارد شود و فقر نیز گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان _ سیگار گفت که ممنوعیت استخدام زنان توسط طالبان باعث می‌شود ضربه بیشتری بر بحران اقتصادی افغانستان وارد شود و فقر نیز گسترش یابد.

نهاد بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گفت طالبان محدودیت‌های شدیدی را در زمینه کار و تحصیل و آموزش زنان و دختران افغان وضع کرده‌اند که این وضعیت، بحران اقتصادی در افغانستان را تشدید می‌کند.

 سیگار در گزارش خود گفته‌است که بر اساس معلومات بانک جهانی، زنان افغان در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۱.۶ درصد از نیروی کار در افغانستان را تشکیل می‌دادند.

سیگار همچنین بر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و مکاتب افغانستان اشاره کرده و در عین حال گفته‌ پس از آمدن طالبان دانشگاه‌های دولتی آغاز نشده و دختران بالای صنف ۶ از آموزش محروم شده‌اند.

به گفته این نهاد، مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان ملزم به تهیه صنف درسی جداگانه برای دختران و پسران هستند که این وضعیت باعث شده‌است در سال ۲۰۲۱ بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان از درس محروم شوند.

اما طالبان دلیل شروع‌نشدن دانشگاه‌های دولتی را مشکل اقتصادی عنوان کرده و گفته‌اند که در سال آینده تحصیلی دانشگاه‌ها فعال خواهند شد.

انتهای پیام/ ه

 

 

برچسب ها: زنان ، بیکاری ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار