انسداد ۱۲۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۱۲۵ حلقه چاه غیرمجاز تا پایان آذرماه در سطح استان مسدود شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داور بستام، نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی و مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: انسداد این چاه‌ها بیش از ۱.۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی داشت که این اقدام در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از این منابع توسط گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت و با همکاری مسئولین قضایی و انتظامی در سطح استان تحقق یافته است.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۶دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های استان نصب شده و ۲۵ دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاه‌ها خریداری شده و در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی و مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز نیز از طریق تقلیل منصوبات، قطع برق چاه‌ها و برچیدن منصوبات ۸۰ حلقه چاه کشاورزی، یک میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است.

بستام گفت: علاوه بر اقدامات یاد شده همگام با سایر پروژه‌های تعادل بخشی پروژه اطلاع رسانی در سطح استان، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، ارتقا سواد آبی بهره برداران و اجرای طرح داناب در حال انجام می‌باشد.

او گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون به دنبال خشکسالی حادث شده با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد کرد و ادامه این عملیات تا پر کردن بقیه چاه‌های غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آن‌ها توسط مراجع قضایی صادر گردیده تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.