زارع:

کمیسیون تلفیق وضعیت ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ را عصر امروز بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت که شاخص‌های کلان لایحه بودجه به ویژه ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه‌ها امروز بررسی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت که شاخص‌های کلان لایحه بودجه به ویژه ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه‌ها در جلسه نوبت عصر امروز این کمیسیون بررسی می‌شود.

کمیسیون تلفیق بودجه امروز در نشست پیش از ظهر خود میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای امور اقتصادی و دارایی و نفت بود. رحیم زارع به نقل از وزیر اقتصاد گفت که امسال ۱۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رسیده و برای سال آینده، فروش ۸۸ هزار میلیارد تومان اوراق پیش بینی شده است. 

به گفته سید احسان خاندوزی سال آینده ۱۷۲ هزار میلیارد تومان اصل بدهی اوراق و سود آنهاست که پرداخت می‌شود. برنامه اوراق برای ۴ سال آینده ۵۳۴ هزار میلیارد تومان است که باید اصل و سودشان پرداخت شود.

۲۸ درصد منابع لایحه بودجه ۱۴۰۱ را نفت و ۳۸ درصد آن را مالیات تشکیل می‌دهد. به علاوه دولت سیزدهم ۳۴ درصد باقی مانده را از سایر منابع تأمین خواهد کرد. 

کاهش نرخ تورم و میزان پایه پولی، نحوه فروش نفت و سرمایه گذاری وزارتخانه نفت برای سال‌های آینده در نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه بررسی شده است.

کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ چهارشنبه عصر جمع بندی خود را درباره کلیات لایحه بودجه دولت اعلام می‌کند و یکشنبه هفته آینده، نمایندگان مجلس در نشست علنی درباره کلیات این لایحه رأی‌گیری خواهند کرد. 

بر اساس قانون جدید مجلس، لایحه بودجه به صورت «دو شوری» بررسی می‌شود که در صورت رد کلیات لایحه بودجه در نشست علنی مجلس، دولت باید لایحه خود را اصلاح کند. 

این نخستین لایحه بودجه دولت سیزدهم است که رئیسی آن را بیست و یکم آذر ماه به مجلس یازدهم ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار