سرمربی تیم ملی والیبال بانوان:

برای مقایسه مربیان گذشته تیم ملی والیبال، به ایران نیامده ام/ ایران پتانسیل و ظرفیت پیشرفت چشمگیری دارد

الساندرا کمپدلی، سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در خصوص حضور در ایران و برنامه‌های خود برای تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان الساندرا کمپدلی، سرمربی ایتالیایی تیم والیبال بانوان ایران پس از پذیرفتن هدایت بانوان کشورمان در اولین دیدار با رسانه های جمعی، خود را یک مربی پایه سوم ایتالیا معرفی کرد و گفت: با بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر ایتالیا کار کرده‌ام. خیلی از بازیکنان که در لیگ برتر هستند با من کار کرده اند. در بخش ملی والیبال مردان هم حضور داشتم. برای جام جوانان زیر ۱۹ سال به عنوان کمک مربی حضور داشتم. برای والیبال بانوان به مدت ۱۳ سال در یکی از استان‌های ایتالیا کار کردم. البته در تمام این سال‌ها با تیم‌های ملی ایتالیا همکاری داشتم. شانس و امکان این را داشتم با مربیان بزرگ همکاری داشته باشم مانند ولاسکو.

او در ادامه از فعالیت‌های خود گفت: من یک معلم هستم و در دانشگاه تکنولوژی جدید والیبال را تدریس می‌کنم. مدرس بین المللی هستم. ۲ پسر دارم و پسرهایم در والیبال سری A و B بازی می‌کنند. یکی از پسرهایم ناشنوا است و این باعث شد وارد والیبال ناشنوایان شوم و از سال ۲۰۱۶ در این بخش همکاری داشته ام و به اهداف خوبی هم رسیدیم. مربیگری در بخش بانوان باعث شد خیلی انسان بهتری باشم.

برای ارتقاء جایگاه والیبال بانوان ایران ۲ نوع هدف دارم

کمپدلی در مورد برنامه‌های خود در بخش استعدادیابی و رده پایه بیان کرد: دو هدف با فدراسیون ایران مطرح کرده ام؛ یکی ارتقاء جایگاه والیبال ایران در آسیا است و دوم اطمینان از این که این جایگاه پایدار بماند. این کار را از طریق کار کردن با دختران جوان می‌توان انجام داد. برای ایجاد یک ساختار پایدار و سطح بالاتر، استعدادیابی انجام می‌دهیم و والیبال را در تمام ایران پیشرفت می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در مورد شناخت خود از تیم‌های آسیایی گفت: تمام تیم‌های آسیایی را می‌شناسم؛ چون همیشه آن‌ها را دنبال می‌کنم. دوست من که در تیم ملی کره مربیگری می‌کند، بیشتر باعث شد تا من والیبال بانوان آسیا را دنبال کنم و شناخت خوبی را از این تیم‌ها داشته باشم.

امکاناتی که در اختیار والیبال ایران بوده، این رشته ورزشی را به خوبی گسترش داده است

کمپدلی در پاسخ به این پرسش که مدیریت فدراسیون ایران را چگونه دیده است، عنوان کرد: ۱۵ روز مهمان فدراسیون بوده‌ام و برایم بسیار ارزشمند بود. توانستم برخی بازی‌های لیگ برتر مثل سایپا و باریج را ببینم. در ماه ژانویه ایران نخواهم بود؛ اما همچنان بازی‌های تیم‌ها را به صورت آنلاین دنبال می‌کنم. قبلا هم بازی‌های ایران را دنبال می‌کردم. دختران و بانوان عادت به تمرینات زیادی دارند و به آن چه انجام می‌دهند متمرکز هستند. خیلی از دختران را دیده ام که استعداد رسیدن به سطح بالای والیبال را دارند. بر این اعتقاد هستم ایران استعداد‌های زیادی دارد. هنوز موفق به دیدن دختران ایرانی که خارج از کشور هستند، نشده ام؛ مانند مهتاب، نگین و سودابه. قطعا به زودی با آن‌ها ملاقات می‌کنم.

او درباره بازدید خود از تیم‌های مختلف لیگ برتری افزود: از برخی باشگاه‌ها مانند پیکان، باریج و ذوب آهن بازدید کرده ام. برایم خیلی مهم بود بدانم والیبال ایران چگونه گسترش یافته است. قرار ملاقات مهم با نایب رئیس و آخرین سرمربی تیم ملی داشتم. با مربیان نوجوانان هم ملاقات داشتم و به این فکر کردیم چگونه با هم همکاری کنیم. از همان ابتدا مشخص کردم که من این جا نیامده ام که کار آن‌ها را قضاوت کنم و برعکس از آن‌ها تشکر می‌کنم. من می‌خواهم متد‌های جدید را به کاری که قبلی‌ها انجام داده اند، اضافه کنم. تجربه مربیان ایرانی برای شناخت بهتر به من کمک می‌کند.

کمپدلی در پاسخ به این پرسش که تیم زنان در آسیا همیشه مقام هفتم و هشتم را داشته است و بهترین تیم‌های جهان و المپیک در آسیا هستند، چه قولی به فدراسیون برای ارتقای جایگاه داده‌ است، خاطرنشان کرد: نایب رئیس و تیمی که با آن‌ها برخورد داشتم، بسیار باهوش هستند. می‌دانند نتایج از امروز تا فردا حاصل نمی‌شوند. به زمان نیاز داریم تا بهترین کار را برای تیم انجام دهیم. هر آن چه در توان دارم به کار می‌گیرم تا این جایگاه را به بهترین شکل بالا ببرم؛ اما قبل از تمرین نمی‌توانم این سوال را پاسخ دهم.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران در مورد مشکل تیم زنان که مسابقه با تیم‌های قوی ندارد، گفت: با فدراسیون راجع به این مسئله کامل صحبت کردیم. قطعا با مسائلی مانند شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم، اما اکنون می‌توانم این برنامه‌ریزی را داشته باشم که بازی دوستانه داشته باشیم. قطعا این نکته به رشد والیبال زنان کمک می‌کند.

از چیز‌هایی که در ایران دیدم، خیلی هیجان زده شده ام

او در مورد نظر خود نسبت به زنان ایران اظهار داشت: از چیز‌هایی که در ایران دیدم، خیلی هیجان زده شده ام. خیلی اشتیاق دارم تجربه‌ای که از حضور در ایران داشتم با ایتالیایی‌ها به اشتراک بگذارم. در ایتالیا خانم‌های زیادی وجود ندارد که با عشق و علاقه کار کنند. می‌خواهم وقتی به ایتالیا برگشتم این را مطرح کنم که چقدر امکانات در ایران وجود دارد. ایران استحقاق این را دارد که دنیا بداند چقدر برای والیبال زنان برنامه دارد. اغلب اوقات ایران را نمی‌شناسند. من فهمیده ام نقطه نظرات اغلب اوقات خام و ناپخته هستند.

ترجیح می‌دهم در خصوص قرارداد خودم به سوالی جواب ندهم

وی در پاسخ به میزان مبلغ قرارداد خود با فدراسیون والیبال ایران گفت: ترجیح می‌دهم به این سوال جواب ندهم. قرارداد من از ماه فوریه است و یک سال به اضافه یک سال است. دستیارانم را فعلا نمی‌دانم و فدراسیون باید معرفی کند و سپس راجع به آن‌ها صحبت کنم. قصد ندارم کسی را از ایتالیا بیاورم؛ امکانات خوبی در ایران وجود دارد و می‌خواهم از آن‌ها استفاده کنم.

حضور لژیونر‌های ایرانی در والیبال اروپا تجربیات خوبی را به آن‌ها اضافه خواهد کرد

سرمربی در مورد وضعیت بازیکنان لژیونر والیبال بانوان هم بیان کرد: هنوز این بازیکنان را نشناخته ام و نیاز دارم آن‌ها را در سالن ورزشی ببینم و این که چگونه بازی می‌کنند. قطعا حضور آن‌ها در خارج از کشور مهم است؛ چون تجربیات مهمی به دست می‌آورند. می‌توانند خودشان را به سطح بالا برسانند. این که بازیکنان ایرانی به تیم‌های خارجی بروند، موفقیتی برای والیبال ایران است و حتی یک کمک مربی ایرانی در خارج از ایران فعالیت دارد که این هم موفقیت دیگری محسوب می‌شود.

ایران پتانسیل و ظرفیت پیشرفت چشمگیر را دارد

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این که والیبال ایران چقدر زمان نیاز دارد تا با تیم‌های قدرتمند اروپایی رقابت کند، گفت: من باید عملی با دختران کار کنم، سپس پاسخ این پرسش را بدهم. چند ماه دیگر اگر همدیگر را ببینیم می‌توانم این سوال را پاسخ بدهم. واقعا الان هیجان زده‌ام که امکانات خوب در والیبال ایران است. این امکانات را در کشور‌های دیگر مانند ایتالیا ندیده ام. سالن‌های ورزشی که برای بدنسازی و آماده شدن استفاده می‌کنند، تکنولوژی جدید دارند. کمپ‌های ورزشی که فدراسیون در اختیار والیبال زنان قرار می‌دهد، منظم و سازمان‌دهی شده هستند و واقعا به ما کمک می‌کنند که سرعت رشد و ترقی ما بیش‌تر شود. از تعداد و ارقام دختران والیبالیست خیلی متعجب شدم. قطعا در بین تمام این دختران استعداد‌هایی وجود دارند که با شناسایی آن‌ها، کمک می‌شود که به سطح بالایی برسیم. از فرهنگ ورزشی در ایران متعجب شدم. همکاری‌ بسیار خوب است و این ها نکاتی هستند که سرعت پیشرفت را افزایش می‌دهند و شرایط برای پیشرفت وجود دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در مورد نقاط ضعف موجود در والیبال ایران گفت: به این باور دارم باید از نقات قوت شروع کنیم و نقات قوت زیاد بوده اند. قطعا نقاط ضعف وجود دارند، اما با کمک فدراسیون حتما این نقاط پوشش داده می‌شوند.

او افزود: فکر می‌کنم خیلی زود پایه کار را بگذاریم و شروع کنیم. می‌خواهم برنامه ریزی داشته باشیم که حتی اگر نبودم، بتوانند از آن استفاده و پیشرفت کنند. البته قرارداد یک سال به اضافه یک سال این را نمی‌گوید که نمی‌توانم به اهدافم برسم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار