در اختتامیه جشنواره عکس خراسانگرد مطرح گردید؛

خراسانگرد معرف تمدن و جاذبه های گردشگری خراسان

جشنواره عکس خراسانگرد به معرفی تاریخ و فرهنگ خراسان در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌پردازد.

به گزارش  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:«هدف از برگزاری این مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده  خراسان رضوی از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس khorasangard@ است.»

وی گفت: «با توجه به این‌که خراسان رضوی دارای قابلیت‌های فراوان در حوزه گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، بنابراین معرفی هرچه بهتر و بیشتر این جاذبه‌ها اهمیت فراوانی در شناساندن خطه خراسان دارد.»

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اگر در حوزه گردشگری نتوانیم کار معرفی و نمایشی لازم را انجام دهیم کار اصلی که همان معرفی این خطه است، ناقص می‌ماند.

بیدخوری گفت: «این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های خراسان رضوی در عرصه فضای مجازی به‌عنوان پایه تبلیغات برای آینده است.»

به گفته وی با توجه به سفر بیشتر مسافران و زائران به مشهد ۹۵ درصد فعالیتهای حوزه گردشگری تا قبل از این منحصر به مشهد می‌شد و این هنر ماست که از این حجم بالای ورودی گردشگران و زائران به مشهد در سایر شهرستان‌ها هم بهره ببریم و هدایت آن‌ها به سمت جاذبه‌های شهرستانی را بالا ببریم.

وی گفت: تعریف گردشگر براساس دیدگاه سازمان جهانی گردشگری به فردی گفته می‌شود که حداقل یک شب اقامت دارد بنابراین اقامت در این زمینه اهمیت فراوانی پیدا می‌کند و وجود جاذبه های گردشگری نیز در جذب مسافر بسیار مهم است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: باید در گردشگری به اقتصاد گردشگری برسیم تا همه مردم از مزایای آن منتفع شوند.

همچنین رجبعلی لباف‌خانیکی پژوهشگر باستان‌شناسی، پیشکسوت میراث‌فرهنگی و مدیرکل اسبق میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خراسان همواره در طول تاریخ بستر فرهنگ و تمدن‌سازی بوده است و امیدوارم جشنواره عکس خراسانگرد که امری حسنه و به منظور رسالت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است تداوم یابد و بتواند معرفی عالمانه و هنرمندانه را ازطریق جشنواره ادامه دهد.

هم‌چنین محمدرضا پهلوان رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و مسئول کمیته داوران این جشنواره گفت: عکاسی و عکس یک رسانه پرقدرت و گویاست که می‌تواند دنیا را متحول کند.

به گفته وی: این هنر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب با زبان و بیان هنر منتقل می‌کند و خراسان‌گرد به دنبال معرفی تاریخ و فرهنگ خراسان در سه حوزه مهم گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی به‌ویژه در نقاط کمتر شناخته شده گردشگری استان است.

وی گفت: این جشنواره فرصتی برای هنرمندان عکاس حرفه‌ای و آماتور و عموم مردم علاقه‌مند به هنر عکاسی است و جشنواره این فرصت را فراهم کرده و خواهد کرد که با دوربین عکاسی یا موبایل خود، ثبت و ضبط اماکن گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی پرداخته و علاوه بر رقابتی سالم، دین خود را به معرفی خراسان ادا کنند.

رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و مسئول کمیته داوران این جشنواره گفت: «گروه داوری از بین هزارو ۷۶۳ عکس دریافت شده به دبیرخانه جشنواره که متعلق به ۲۶۴ نفر عکاس بوده است، در سه مرحله داوری داشته است.»

پهلوان گفت: «در نهایت ۳۱ قطعه عکس برای شرکت در بخش اصلی و حضور در رقابت انتخاب شد و در نهایت در بخش مجموعه عکس، تک عکس و بخش مردمی و براساس حمایت در صفحه اینستاگرام انتخاب و معرفی شد.»

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.