شکست طرح‌های آمریکا ماموریت اصلی حاج قاسم بعد از دفاع مقدس بود

به ناکامی کشاندن طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان ماموریت اصلی حاج قاسم بعد از دفاع مقدس بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، فرماندهان، خانواده شهدا، بسیجیان و عموم مردم برگزار شد.

سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به ناکامی کشاندن طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکا و خدمت‌رسانی به نیازمندان و فقرا با هر دین و مذهبی که بودند، ماموریت اصلی حاج قاسم بعد از دفاع مقدس بود.

حاج قاسم متعلق به شیعیان نبود و به اهل تسنن، مسیحیان و همه اقلیت‌های دینی در حد توان کمک می‌کرد و یاری می‌رساند.

شهید سلیمانی را مصداق بارز آیه "اشدا علی الکفار و رحماء بینهم" است حاج قاسم برای مومنان، مسلمانان و همه بشریت مامنی امن و برای دشمنان خدا مایه ترس و وحشت بود.

 نقش شهید سلیمانی در فرار آمریکا از افغانستان  بسیار مهم ارزیابی کرد و این شهید بزرگوار تمام طرح‌های آمریکا در عراق را نابود و به استقرار دولت اسلامی در عراق کمک کرد و همچنین به یکپارچه‌سازی سوریه کمک شایانی کرد و غزه را تجهیز نمود و در عین حال با یاری سیدحسن نصرالله، حزب الله را مقتدر کرد تا در مقابل اسرائیل ایستادگی کند.

 بیشتر بخش‌ها و استان‌های سوریه به تصرف درآمده بود و همه شهر دشمق زیر خمپاره بود، اما حاج قاسم با استفاده از نیرو‌های سنی، مسیحی، مرشدی غربی، فاطمیون افغانستانی، زینبیون پاکستانی، حیدریون عراقی و رضوی ایرانی، جبهه سوریه و عراق را متحول کرد تا کل مناطق اشغال شده بعد از پنج سال پاک سازی شود و آخرین قلعه و دژ داعش که در بوکمال بود هم نابود شد.

الهی بودن، خدامحور بودن و توکل به خدا را از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی برشمرد، حاج قاسم دشمن را حقیر می‌دانست و برای ما همرزمانش هم ثابت شده بود که فقط برای خدا کار می‌کند و بسیار آدم مخلصی بود.

شهید سلیمانی بالاترین عبادت را خدمت به خلق می‌دانست و عاشق مردم بود تا جاییکه وقتی قرار شد از سوریه به عراق برود تا زمانی که ۱۸۰ هزار سوری سنی مذهب را از زیر آوار‌ها و کوچه پس کوچه‌های حلب خارج و در اردوگاه مستقر نکرد، سوریه را ترک نکرد.

حاج قاسم در تمام جبهه‌های دفاع مقدس، سوریه و عراق در خط مقدم جبهه حضور داشت، شجاعت شهید سلیمانی به اندازه‌ای بود که خود در خط مقدم برای شناسایی می‌رفت و در بسیاری از مواقع تا مرز شهادت پیش رفت، اما حاج قاسم عاشق شهادت بود و این مسیر را طریق سیدالشهدا می‌دانست و از مرگ هراسی نداشت.

شهید سلیمانی را یکی از شجاع‌ترین فرماندهان دفاع مقدس است و او در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس حضوری فعال و تاثیرگذار داشت و در عین حال که یک استراتژیست بود، اما بسیار تاکتیکی بود و شخصا عملیات‌ها را فرماندهی می‌کرد.

حاج قاسم با تدبیر بود و در دیپلماسی هم صاحب سبک بود و همین سبک و سیاق بود که همه رهبران جبهه مقاومت شیفته او شدند. حاج قاسم یک ولایتمدار شعاری نبود و از نظر عملی و نظری یک ولایتمدار واقعی بود.

حاج قاسم زینت ولایت، مهربان و نرم‌خو بود

سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران و تسلیت دومین سالگرد شهدات شهید سلیمانی گفت: حاج قاسمی که برای ما عزت و سربلندی را به ارمغان آورده است محصول ۲ جهاد اکبر و اصغر است.

حاج قاسم  زینت ولایت، مهربان و نرم‌خو است این شهید بزرگوار فاضل، رشید، عامل به معروف و ناهی از منکر بود و حدود الهی و جهاد را تا پایان عمر خود ترک نکرد و این همه درس زندگی به ما داد.

رمز ماندگاری شهید سلیمانی را ایمان و عمل صالح عنوان کرد و حاج قاسم که امروز به فخر اسلام تبدیل شده است برای اعمال و کار‌های نیک خود هرگز پاداشی طلب نکرد و با شهادتش هم ملت ایران را در مقابل دشمنان متحدتر کرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار