افزایش آمار فقر میان شهرک نشینان صهیونیست در سال ۲۰۲۱

نسبت فقر در سرزمین های اشغالی در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و ۲۰ درصد از شهرک نشینان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری عربی ۲۱ به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: آمار فقر میان شهرک نشینان در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته، مسئله‌ای که نشان‌دهنده شکست سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در رسیدگی به این مشکل به ویژه پس از شیوع بیماری کروناست.

یووال بنو گزارشگر روزنامه معاریو در گزارشی در این باره آورده است: «بر اساس تعریفی که بیمه اسرائیل از خط فقر ارائه داده است، یک میلیون و ۹۲۰ هزار اسرائیلی فقیر هستند (معادل ۲۰ درصد از کل اسرائیلی ها) که شامل حدود ۸۶۰ هزار کودک و ۱۶۰ هزار اسرائیلی بعد از سن بازنشستگی نیز می‌شود.»

این روزنامه همچنین نوشت: بر اساس گزارش خط فقری که موسسه بیمه اسرائیل برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرده و اخیرا فاش شده است، ۱۲.۲ درصد از خانواده‌های اسرائیلی برای تهیه مواد غذایی در «نا امنی غذایی» به سر می‌برند. خط فقر در اسرائیل سه هزار و ۵۰۰ شیکل در ماه (هر دلار معادل ۳.۱۳ شیکل است) برای یک نفر، هفت هزار و ۴۵۰ شیکل برای یک زوج دارای فرزند یا یک والد مجرد دارای دو فرزند و ۹ هزار شیکل برای یک زوج دارای دو فرزند تعیین شده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که در سرزمین های اشغالی میزان فقر بر اساس درآمد اقتصادی افزایش و نابرابری گسترش یافته است. بر اساس این گزارش، داده‌های سال ۲۰۲۱ حاکی از افزایش میزان فقر بر اساس درآمد خالص و افزایش تعداد فقرا از ۲۱.۶ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۲.۷ درصد است، بنابراین میزان فقر در سال ۲۰۲۱ بیشتر از سال ۲۰۱۹ شده است.

داده‌های گزارش فقر موجود در سرزمین های اشغالی همچنین فاش می‌کند که رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ همه اسرائیلی‌ها را به طور یکسان در بر نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار