بمب‌گذار انتحاری میدان هوایی کابل شناسایی شد

نهادهای امنیتی آمریکا تصویر بمب‌گذار انتحاری را که در جریان روند تخلیه در میدان هوایی کابل خود را منفجر کرد، نشر کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری به نقل از مقامات آمریکایی گفتند که نهادهای امنیتی آمریکایی تصویر بمب‌گذار انتحاری را که در جریان روند تخلیه در میدان هوایی کابل خود را منفجر کرد، نشر کرده‌اند که در سال 2017 میلادی قصد یک حمله تروریستی در دهلی‌نو پایتخت هند را هم داشته است.

تصویر این فرد به نام عبدالرحمان "اللوگری"  منتشر شده است.

این بمب‌گذار انتحاری چهار ماه قبل در مقابل میدان هوایی کابل خودش را منفجر کرد که در نتیجه 200 غیرنظامی و 13 سرباز آمریکایی کشته شدند.

این فرد عبدالرحمان «اللوگری» نام دارد که چهار ماه قبل در مقابل فرودگاه کابل خودش را منفجر کرد که در نتیجه‌ی آن ۲۰۰ غیرنظامی و ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند. 

به گفته مقامات آمریکایی ، در سال 2017 میلادی سیا به سرویس‌های اطلاعاتی هند هشدار داد که عبدالرحمان "اللوگری" قصد دارد یک حمله تروریستی در دهلی‌نو ترتیب دهد. طبق گزارش‌ها، مقامات هندی این حمله را خنثی کردند و "اللوگری" را به سیا تحویل دادند و سازمان سیاه او را به زندان بگرام فرستاد.

مقامات آمریکایی به این روزنامه گفتند که اللوگری یکی از چندین هزار ستیزه جوی بود که پس از بازداشتش توسط طالبان آزاد شد.

گفتنی است که اللوگری نخستین حمله انتحاری را پس از روی کارآمدن حکومت طالبان انجام داد که دست کم 200 غیرنظامی به شمول زنان و کودکان در این حمله انتحاری کشته و زخمی شدند.

بلال کریم، ی معاون سخنگوی امارت اسلامی امروز در صفحه توئیترش گفت:" ادعای آزاد شدن انتحار کننده تاریخ هشتم اگست در میدان هوایی کابل از میدان هوایی بگرام صحت نداشته و هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود ندارد".

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار