آمریکا در آستانه خروج کامل از منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در حال حاضر در آستانه خروج از منطقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به مردم ایران تسلیت گفت.

خون شهید راه خود را در زمین و آسمان‌ها پیدا می‌کند و این وظیفه ماست تا بتوانیم با فهم درست از سیره شهید و منطق عمل و اندیشه او، زندگی و فکر خود را با آن منطق سازگار کنیم و خود را از انحراف، تندروی و یا کندروی رها کنیم. این بخشی از صحبت‌های رئیس مجلس بود.

«بزرگ ترین ظلم به حاج قاسم تقلیل دادن او از یک مکتب به یک ژنرال نظامی است» این را قالیباف می‌گوید و معتقد است که مردم باوری در مکتب سلیمانی یعنی در هر لحظه به فکر مردم بودن و پرهیز از حاشیه و با پیروی از این مکتب می توان بر مشکلات غلبه کرد. آمریکا در حال حاضر در حال حاضر در آستانه خروج از منطقه قرار گرفته است.

به گفته ی رئیس مجلس، بزرگ‌ترین ظلم به حاج قاسم، تقلیل دادن او از یک مکتب و مدرسه درس آموز به سطح یک ژنرال شجاع و یک فرد مبارز است. حاج قاسم مکتب است، زیرا ابعاد گوناگون زندگی او بر اساس راه و روشی تنظیم شده بود که امام راحل (ره) با فهم دقیق خود از اسلام ناب محمدی (ص) به ما آموخت. حاج قاسم شاگرد اول مکتب امام است و این مکتب که تا امروز با همراهی و فداکاری ملت ایران، نجات بخش و راهگشا بوده، بر دو اصل خداباوری و مردم باوری استوار است. اگر حاج قاسم در سال‌های عمر شریف و بابرکت خود توانست فاتح میدان‌های بزرگ باشد به این دلیل بود.

رئیس قوه مقننه می گوید: اخلاص کم نظیر او با اعتقاد قلبی به توانایی مردم و همچنین باور عمیق و برخاسته از آموزه‌های دینی به اصل ما می‌توانیم، در یک شخص جمع شده بود و امروز نیز به برکت خون او و خون مجاهدان مخلصی همچون شهید ابومهدی المهندس، آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه قرار گرفته است و با پشتیبانی ملت‌های منطقه، ان شاءالله این امر به زودی به طور کامل محقق خواهد شد.

قالیباف گفت: مردم باوری در مکتب سلیمانی یعنی در هر لحظه فقط در اندیشه حل مشکلات مردم بودن و پرهیز کردن از هر فرع و حاشیه‌ای که انسان انقلابی را از حل مشکلات مردم دور کند، مردم باوری یعنی اینکه مشکلات فقط و فقط با همراهی و مشارکت همه جانبه خود مردم قابل حل است و هر کسی که مردم را از حضور فعال باز دارد و یا نقش آن‌ها را نادیده بگیرد و یا آن‌ها را دسته بندی و فرقه بندی کند، بی گمان شکست خواهد خورد.
«حاج قاسم در هر میدانی که حاضر می‌شد مایه امیدواری و اعتماد به نفس مردم بود» این جمله را قالیباف می گوید.
سلیمانی گفت: در مکتب خمینی (ره) «ما می‌توانیم» و حل مشکلات با مشارکت عموم مردم را آموخته بود هرجا که قدم می‌گذاشت نیرو‌های مردمی را سرشار از باور راستین به نیروی خود و با اتکا به نیروی لایزال الهی می‌کرد. خداباوری سلیمانی به معنای رعایت اخلاق و حدود شرعی در هر امری حتی در مواجهه با دشمنان و به معنای باور عملی به سنت‌های الهی است.

به گفته رئیس قوه مقننه، سلیمانی که در مقابل پابرهنگان و مستضعفان دست ارادت بر سینه می‌گذاشت و تعظیم می‌کرد، در برابر هیچ ابرقدرت و زورگویی سر خم نکرد و در مقابل آن‌ها تا آخرین نفس ایستاد و نقشه آن‌ها را خنثی کرد. همان سلیمانی که شیر بیشه مبارزه و نبرد با ظالمان بود، با دقت و هوشمندی فراوان بر مسائل سیاسی اشراف داشت و از ابعاد آن آگاه بود و این فراست را برای در هم کوبیدن دشمن به کار می‌گرفت. با پیروی از مکتب سلیمانی و با اتکا به دو اصل خداباوری و مردم باوری می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و همین منطق را که بار‌ها در ۴ دهه اخیر، رهگشا و موفقیت آمیز بوده است، می‌توان در سایر عرصه‌ها نیز به کار ببندیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
کاخ کسرای خسرو پرویز پادشاه باستانی ایران درعراق وجود دارد وکشورعراق دونیمه داشته که عراق فعلی عراق غربی وایران عراق شرقی آن درقدیم بوده یعنی عراق جزئی ازخاک خوانده ایران است و وطن دوم ایران است و وقتی آمریکا می آید درخاک دوم ایران سردارسلیمانی را ترور می کند وبعدهم به اتفاق اسرائیل جشن پیروزی می گیرد باید بطور %۱۰۰ ازکشورعراق اخراج شود وبرای همیشه قدم آمریکا درعراق ودرافغانستان ودر آذربایجان ودرکشورهای عربی خشکانده شود
ایران باهیچ کشوری مشکل ندارد وحضور آمریکا درمنطقه فقط وفقط باب دشمنی ها وتفرقه افکنی ها را هدایت کرده است
و شیطان مزاحم رافقط باید پاهایش راقطع کرد وازمنطقه بیرون انداخت.
آخرین اخبار