افزایش ۶۶ درصدی کمک‌ نیکوکاران خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: به رغم مشکلات اقتصادی مردم خراسان شمالی کمک‌های نیکوکاران به نیازمندان در ۹ ماه امسال ۶۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  گفت:میزان کمک‌ نیکوکاران خراسان شمالی در ۹ ماه امسال ۱۵۷ میلیارد تومانبوده است.

الهی راد گفت: این کمک‌ها در سرفصل‌های مختلفی از جمله طرح اکرام ایتام، زکات، مراکز نیکوکاری، مبتنی بر نیاز و صدقات جمع آوری شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: این کمک‌ها با توجه به نیات خیرخوهانه خیران در حوزه‌های مربوطه بی کم و کاست هزینه می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در طرح اکرام ایتام ،خیران ۴۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک کردند که تمامی این کمک‌ها به صورت مستقیم به حساب بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم و نیازمند استان واریز و در بخش‌های مختلف نیاز‌های تحصیلی، معیشتی، درمانی و ساخت مسکن این کودکان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بخشی دیگر از کمک‌های مردمی شامل ۲۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان زکات بود که ۷۵ درصد آن برای نیازمندان هر منطقه و محله زکات دهنده توسط شورا‌های زکات در روستا هزینه شد و بخشی نیز بر اساس نیات زکات دهندگان صرف پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه شد.

او گفت: بخش دیگری از کمک‌های مردمی از محل صدقات جمع آوری شد که این رقم برابر با ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود و تمامی این کمک‌ها نیز خاصه توسط هر شهرستان در بخش‌های تهیه جهیزیه، پرداخت وام‌های قرض الحسنه، کمک هزینه درمانی و معیشتی، کمک موردی، اهدای کالای اساسی، کمک هزینه تحصیلی و ... هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۸۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کمک‌های امسال توسط خیران مراکز نیکوکاری اهدا شده است.

الهی راد گفت:بخش قابل توجهی از کمک‌های مردمی امسال توسط خیران مراکز نیکوکاری به محرومان اهدا شد که تمامی این کمک‌ها زیر نظر هیات عامل و معتمدین محلات در مراکز نیکوکاری جمع آوری و در بخش‌های مختلف نیازمندان هزینه شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.