توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل نکاتی را به شهروندان یادآورشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امیرهوشنگ حیدریان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اظهار داشت: نکته‌ی قابل تأمل در سرقت‌ها این است که عمده سرقت‌ها به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد، چرا که این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه‌ی سوءاستفاده سارقان را فراهم می‌کند.

حیدریان از همشهریان خواست تا با رعایت نکات ذیل از سرقت منازل خود توسط سارقان پیشگیری کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوکی مراتب را به پلیس، ۱۱۰ اطلاع دهند.

او بیان کرد:حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کرده و از گذاشتن کلید منزل زیر جا کفشی، داخل کفش، گلدان و ... اجتاب کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اظهار داشت:مردم منزل خود را به تجهیزاتی از قبیل دزد گیر، دوربین مداربسته تجهیز کنید و هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری نموده و آن‌ها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.

حیدریان افزود: هنگام خروج از منزل از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن پرهیز کرده و از قفل و بسته بودن درب‌های ورودی، تراس، پشت بام و پنجره‌ها مطمئن شوید.

او ب بیان این که صدای زنگ منزل و سوالات بی مورد توسط افراد ناشناس را زنگ خطر تلقی کنید یادآوری کرد: توقف بدون دلیل خودرو‌های سواری مشکوک که معمولا ۳ یا ۴ نفر سرنشین دارند در نزدیکی منزل قابل بررسی است به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطر نشان کرد:در بکارگیری خدمه، پرستار کودک، نظافت چی، دقت نموده و افراد مطمئن استخدام نمایید.

حیدریان اضافه کرد:از بازکردن درب منزل بر روی اشخاص مشکوک که تحت عنوان میهمان سایر واحد‌های مجتمع، تعمیر کار، تاسیساتی و ... مراجعه می‌نمایند قبل از شناسایی و اطمینان خوداری نمایید. حفاظت فیزیکی منزل را کامل کنید، استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است.

او بیان کرد: تصور مردم بر این است که سرقت منزل در نیمه‌های شب انجام می‌شود در حالیکه بیشترین سرقت‌های منزل در اوایل شب از غروب آفتاب تا نیمه شب و در فاصله زمانی کوتاه صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان از مردم درخواست کرد همیشه به هنگام خروج از منزل از قفل بودن درب تراس اطمینان حاصل نموده و از قرار دادن کلید بر روی آن خودداری نمایید.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سرقت ، توصیه های پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.