تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

حاج قاسم نماد امت اسلام

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حاج قاسم نماد امت اسلام و سید الشهدای امت اسلامی و وحدت اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی تقریب مذاهب که در مصلی امام علی کرمان برگزار شد، با اشاره به افتخار حضور در مراسم مردی که سرباز فداکار و نامش همواره ماندگاراست، گفت: هر شهری به جهاتی قداست پیدا می‌کند و ملجا و ارزش پیدا می‌کند، مدینه به خاطر پیامبر (ص) قبله همه مسلمانان می‌شود و نام مدینه سرشار از معنوی و قداست و پاکیزگی و کمال است، کربلا قداست پیدا می‌کند به خاطر خون‌هایی که در آنجا ریخته شده و قبله عاشقان و عارفان، چون مدفن سیدالشهدا می‌شود و چه تلاش‌ها می‌شود که به این سرزمین قدم بگذارند و از الهام آن مدد بگیرند و مشهد به خاطر امام رضا به خاطر حضور پاره تن پیامبر (ع) مقدس می شود و کرمان به خاطر مدفن سرباز سرافراز و یک مجاهد و عاشق و یک خدمتگزار بر ارزشش افزوده  و ارزشمند شد.

او افزود: امروز از سراسر دنیا به کرمان برای زیارت قبر یک عاشق خدا و یک انسان پاکباخته و الهام گرفتن و درست زندگی کردن و چگونه زندگی کردن و بهترین را انتخاب کردن به کرمان می‌آیند و کرمان یکی از شهر‌های زیارتی شدو امام راحل چه خوب پیش بینی کردند که تربت پاک شهیدان ملجا عارفان و دلباختگان داراشفا خواهد بود و این صحبت امام در کرمان محقق شد و مزار سردار دل‌ها دارالشفا شد و شفای دل از منیت‌ها و خودخواهی و شفای دل از وابستگی به دنیا و زیور‌ها و زینت‌های دنیا است.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه لسان ما عاجز است از زندگی سردار سلیمانی بگوید و انسان نمی‌داند از کجا بگوید، بیان کرد: تشییع او سند بیداری امت اسلام بود  ، تشییع جنازه او خط بطلانی بود که دشمن سال‌ها در رسانه‌ها بر آن صحبت می‌کردند و میلیون‌ها نفر در تشییع او آمدند و بر دشمنان او نفرین فرستادند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: حاج قاسم نماد امت بود که تشییع پیکر پاکش عینیت بخشید که او نماد امت اسلام است و حاج قاسم سید الشهدای امت اسلامی و وحدت اسلامی است.

او افزود: حاج قاسم در درون مغز گنجیده نمی‌شود و متعلق به مذهب و جناح نبود و متعلق به جناح مظلومان بود و در فلسطین کمک‌هایی سرنوشت ساز و تعیین کننده می‌کند فلسطینی که ۹۹ درصد آن سنی هستند، او به کرد‌ها و به جمعیت کثیر اهل سنت سوریه در دفاع آن‌ها برمی خیزد او نماد وحدت اسلام بود.

حجت الاسلام مروی اظهار داشت: اسماعیل حنیفه رییس جنبش حماس در تشییع سردار حضور داشت و سخنرانی کرد این فرمانده شریف تمام زندگی خود را در دفاع از فلسظین به کار برد و من او را شهید قدس می‌دانم حال این فرد مرید حاج قاسم است، حاج قاسم خودش را در چارچوب یک مذهب و زبان و ملت محدود نکرد برای همین در تشییع او می‌بینید همه از ایران و  از جهان و  جریان مقاومت حضوردارند.

او تاکید کرد: مردم مظلوم که در برابر ظلم ایستاده اند و راه مجاهدت  و راه حیات را انتخاب کرده اند در گوشه و کنار عالم برای او شعرها سرودند و اشک ریختند و بر قاتلانش نفرین فرستادند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: او در عمل و گفتار به وحدت اعتقاد داشت و با حضور و مصاف با استکبار درک کرده بود که ما در سایه وحدت می‌توانیم دشمنان اسلام و بشریت را ازبین ببریم و این را در صحنه‌های نبرد درک کرده بود و فهم کرده بود.

او بیان کرد:رهبر انقلاب چه زیبا فرمودند حاج قاسم یک شخص و فرد و فرمانده و تئوریسین نبود یک رزمنده دائم الحضور نبود بلکه یک مکتب بود یعنی دارای ابعاد وجودی مختلف بود و همه خوبی‌ها جمع شد و از درونش حاج قاسم متولد شد و نمی‌توان به یک بعدش نگاه کنیم و تعریف کنیم بلکه او یک مکتب بود.

حجت الاسلام مروی اظهار کرد:شاخص‌های این مرد بزرگ اول اخلاص بود، که رمز موفقیت یک انسان با ایمان در رتبه اول اخلاص و کار برای خدا کردن و خود را ندیدن است؛ وهیچ شانی برای خودش قائل نبود و کمتر خودش را نشان میداد اگر گاهی دیده می شد دیگران نشانش می‌دادند و حاج قاسم تیم رسانه‌ای نداشت و عکاس و فیلمبردار با خودش نداشت و رمز موفقیت او در کنار فضیلت هایش اخلاص بود؛ و اگر اخلاص نباشد مثل صفر‌هایی است که قبلش عدد نباشد و صفر‌های بدون عدد به حساب نمی‌آید حاج قاسم صفر‌های زیادی داشت و عدد اخلاص او را معنا داد.

تولیت آستان قدس تصریح کرد: ولایت پذیری دیگر ویژگی او بود؛ گرچه او  تئوریست نظامی بود، اما زمانی که رهبری نظرشان را می‌دادند و جمع بندی و نتیجه گیری می‌کردند او نظر رهبری را می‌پذیرفت و مردانه وارد می‌شد تا آن عمل شود گرچه خودش صاحب نظر بود و حقیقتا ولایت پذیر بود و رهبری او را دوست داشت و زمانی نزد رهبر می‌آمدند درمورد حاج قاسم دیدم که آقا وقتی او را می‌دید چهره اش باز می‌شد و اورا در بغل می‌گرفت و می‌بوسید و مثل فرزند رفتار می‌کردند و من این رفتار رهبری را درباره هیچ کس ندیدم و این رابطه طرفینی بود.

او با اشاره به اینکه سخنان او درباره رهبری که حاج قاسم  گفت "این ستون را حفظ کنید "شعار نبود و دریافت های دینی و دریافت هایی که درباره اسلام  داشت بود،  گفت:  ویژگی دیگر او سیاسی بود انقلابی بود اما جناحی نبود و رنگ حزب و جناح نداشت و سیاسی زده نبود او وابسته به انقلاب بود و رنگ خدایی داشت زیرکی اش را در حوزه های نظامی و غیره رنگ خدایی داده بود و به هیچ کس وابسته و وام دار نبود .

تولیت آستان قدس رضوی افزود: لذا در تشییع پیکر این مرد عزیز همه اقشار حضور داشتند و رنگین کمانی از همه اقشار و اصناف مردم نه فقط مردم ایران و کرمان و نه تهران مشهد همه بودند حاج قاسم در موضع انقلابی بسیار باصلابت بود اما رفتار او و نوع ادبیات او به گونه ای بود که همه حتی غیر انقلابی و این نظام اعتقاد ندارند حاج قاسم را دوست دارند و تجلیل می کردند.

زاهدی داماد پهلوی درباره سردار سلیمانی گفت: افتخار می کنم سرزمین من چنین افرادی دارد گرچه او با حاج قاسم هیچ همخوانی نداشت اما او هم از حاج قاسم تجلیل می کند، این ها درس است که چرا حاج قاسم چرا مورد اقبال مردم بود و اقبال مردم باید برای هدایت مردم باشد.

او تاکید کرد: جذب حداکثری از دیگر ویژگی حاج قاسم بود و او مردانه با دشمنان مقابله می کند و سینه را در مقابل امریکا و صهیونیست سپر قرار داده اما رفتار او را در برابر فرزند شهید ببینید در میدان نبرد باصلابت و شجاعت و کمترین آثار نرمش در رفتارش دیده نشد و در برابر مردم بچه های شهید را در بغل می گیرد و در سیل خوزستان و ... در آن صحنه ها حضور پیدا می کند جذب حداکثری دارد .

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد:  ادبیات او را دقت کنید،می بینید افرادی که جبهه رفتند وقتی ناهنجاری از دختری یا فرزندی می بینند رو برمی تابند اما حاج قاسم که همه عمر در جنگ بود می گوید این ها فرزندان و خواهران ما هستند و این ها را نصیحت کنند برگرفته از کلام امام علی به مالک که این ها برادر تو هستند و حاج قاسم از این کلام بهره می برد و شاید برمی آشفت اما کاری نمی کرد که این ها از خط انقلاب دورتر شوند و این ها از حاج قاسم چهره ای ساخت که نامش تا ابد دهر خواهد بود و مرقدش زیارتگاه عاشقان و عارفان و داراشفا خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار