هشدار راهداری مهاباد:

رانندگان مراقب پدیده "یخ سیاه" جاده باشند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امروز چندین دستگاه خودرو در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به دلیل بروز پدیده "یخ سیاه" جاده واژگون شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بروز مه غلیظ، پدیده شبنم و برودت هوا موجب لغزندگی و یخ زدگی سطوح جاده‌ها و پدیده "یخ سیاه"  می‌شود که در این وضعیت به علت ضخامت نازک و شفافیت بالا، یخ به شکل آسفالت به نظر می‌آید.

خادمی گفت: ضخامت کم یخ موجب اثر پذیری رنگ سطح جاده بر روی آن می‌شود که به این پدیده "یخ سیاه" می‌گویند که در این شرایط رانندگان با تصور ایمن بودن و لغزنده نبودن جاده با سرعت اقدام به تردد می‌کنند در حالیکه احتمال خروج خودرو از مسیر اصلی و واژگونی آن بسیار زیاد است.

وی گفت: برای مواجه نشدن با پدیده یخ سیاه باید از تردد‌های صبحگاهی در فصل سرما به ویژه در محور‌های برون شهری باید پرهیز کرد و زمان سفر را به پس از بالا آمدن آفتاب، گرم شدن نسبی سطح زمین و ذوب شدن یخ، موکول کرد.

خادمی گفت: نیاز است که رانندگان حتماً با احتیاط کامل و رعایت فاصله طولی مطمئنه از وسیله نقلیه جلو حرکت کنند و به علت مه غلیظ فاصله دید افقی نیز کاهش می‌یابد که در چنین شرایطی نیز باید تمامی نکات ایمنی و استفاده از چراغ مه شکن توسط رانندگان رعایت شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.