کشف ۳۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در اردبیل

مدیر توزیع برق شهرستان اردبیل گفت: ۳۸ دستگاه کارت گرافیک جهت استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در محدوده اردبیل کشف و جمع آوری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رسول قدیمی، مدیر توزیع برق شهرستان اردبیل گفت: با هوشیاری همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و تلاش عوامل نظامی و انتظامی استان، ۳۸ دستگاه کارت گرافیکی که برای استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال استفاده می‌شد به همراه ۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در محدوده امور ۲ برق اردبیل کشف و جمع آوری شد.

او ادامه داد: این دستگاه‌ها در یک کارخانه نمک در جاده مغان کشف و جمع آوری شد و جهت صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

مدیر توزیع برق شهرستان اردبیل گفت: دستگاه‌های ماینر علاوه بر مصرف بالا و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع وارد کرده و باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می‌شوند.

قدیمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه فوریت‌های برق، ۱۲۱ گزارش دهند.

او ادامه داد: لینک مربوط به گزارش‌های مردمی در خصوص استخراج غیرمجاز رمز ارز در اپلیکیشن «برق من» نیز فراهم شده و شهروندان این اطمینان را داشته باشند که این همراهی و همکاری برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، کاملا محرمانه تلقی خواهد شد و تا سقف ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.