میخائیل اولیانوف:

مولفه‌های مثبت درباره مذاکرات وین وجود دارد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی، مذاکرات وین را رو به جلو و ارزیابی از وضعیت عمومی آن را حاوی عناصر مثبت عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «ما پیشرفت‌هایی را در دو مسیر مشاهده می‌کنیم: بر سر میز مذاکره و ارزیابی عمومی از وضعیت در گفت‌وگو‌های وین. اکنون برای اولین بار از ژوئن این ارزیابی‌ها حاوی عناصر مثبت محتاطانه است. معنی آن پیشرفت واقعی مذاکره‌کنندگان در مسیر توافق است.»

اولیانوف این اظهارنظر را در پاسخ به توییتی بیان کرد که در آن گفته شده بود در پایان دور هفتم و آغاز دور هشتم مذاکرات پیشرفت کمی وجود داشته است.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، روز گذشته نیز در حساب توییتر خود از دیدار با نمایندگان تروئیکای اروپایی درباره برجام و بررسی نتایج هشتمین دور مذاکرات سخن گفته بود.

دور هفتم مذاکرات بعد از وقفه‌ای ۵ ماهه به دلیل مسائل فنی در دولت جدید ایران از هشتم آذر ماه آغاز شد و تا ۲۶ آذر ادامه داشت. هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه، ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات، بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲ اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

تعطیلات پایان سال میلادی گفت‌وگو‌های جاری وین را دچار وقفه کرد. این توقف از روز پنجشنبه، ۹ دی ماه آغاز و قرار شد پس از تنفسی سه روزه، مذاکرات از روز دوشنبه هفته آینده ادامه یابد.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند که نتیجه دو دور مذاکره ماه اخیر در وین، پذیرش سند‌های پیشنهادی ایران به عنوان مبنایی برای ادامه مذاکرات بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار