۳۴درصد زوج‌های جوان در صف وام ازدواج

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سختگیری بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج، یکی از موانع پیش روی جوانان متقاضی ازدواج است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از سختگیری بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به عنوان یکی از موانع پیش روی جوانان یاد کرد و گفت: این سختگیری‌ها سبب شده تا سالانه ۳۴ درصد زوج‌های متقاضی وام موفق به دریافت وام نشوند.

یامین پور ادامه داد: ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار جوان مجرد در کشور وجود دارد. گرچه مبلغ وام ازدواج پایین است، اما کمک بسیار خوبی برای تشکیل خانواده به شمار می‌آید. اضافه شدن ۳۴درصد متقاضیان وام به مجموعه مجرد‌ها کار را برای ازدواج جوانان سخت‌تر می‌کند.

او ازدواج و جوانی جمعیت را دو مساله مهم پیش روی کشور عنوان کرد و گفت: برای هموار کردن مسیر ازدواج جوانان نیازمند همکاری بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان از راه اندازی صندوق اندوخته جوانان در این وزارتخانه خبر داد و افزود: ۱۶سال از مصوبه ایجاد این صندوق در مجلس می‌گذرد، اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته و امیدواریم این صندوق را که پشتوانه خوبی برای تسهیل ازدواج جوانان است، در این دولت راه اندازی کنیم.

او گفت: وزارت ورزش و جوانان به حمایت از ایده‌های نو و برگزیده پرداخته و انتظار می‌رود این طرح با توجه به جایگاه خوب علمی یزد در کشور به سرعت رشد کند. 

او از برگزاری نمایشگاه یک ماهه اکسپوی جوانان در اسفندماه خبر داد و ادامه داد: این نمایشگاه با حمایت مالی این وزارتخانه برگزار می‌شود، دستاورد‌های فناورانه، استارت آپ‌ها و فرهنگی هنری و اجتماعی جوانان استان یزد را عرضه خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.