تعویض پلاک ۵۳ هزار دستگاه خودرو در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال بیش از ۵۳ هزار دستگاه خودرو در چهار مرکز در چهارمحال و بختیاری تعویض پلاک شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ ایرج حسین پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از ۵۳ هزار دستگاه خودرو در چهار مرکز تعویض پلاک در استان تعویض پلاک شده است.

او افزود: امسال ۱۴ هزار گواهینامه رانندگی جدید صادر و چهار هزار گواهینامه نیز تمدید شده است.


بیشتر بخوانید


سرهنگ حسین پور با بیان اینکه در استان بیش از ۳۰ ارگان و نهاد در حوزه ترافیک فعالیت دارند اضافه کرد: در صورت بروز تصادف، اگر ارگانی کوتاهی کرده باشد مقصر شناخته می‌شود.

او با بیان اینکه بیشترین تعداد تصادفات منجر به فوت در مناطق شهری به خصوص در مرکز استان در کمربندی‌ها رخ می‌دهد، ادامه داد: تاکنون ۱۴ نقطه حادثه خیز در استان آشکارسازی شده است.

سرهنگ حسین پور گفت: پارسال به دلیل اجرای محدودیت‌های ترافیک ناشی از شیوع ویروس کرونا تصادفات درون شهری کاهش چشمگیر داشت و امسال از نظر تعداد تصادفات منجر به فوت در درون شهری ۱۰ فقره تصادف نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

او افزود: تصادفات منجر به فوت درون شهری در شهرستان‌های لردگان، اردل، کوهرنگ، کیار، سامان، بن و خانمیرزا در سالجاری رخ نداده و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان بیشترین تعداد تصادفات درون شهری منجر به فوت را داشتند.

سرهنگ حسین پور اضافه کرد: وسایل نقلیه که بیشترین تعداد تصادفات درون شهری را داشتند خودرو‌های سواری، وانت و موتورسیکلت‌ها بودند و خودرو‌های عمومی نیز کمترین تعداد تصادفات را داشتند.

او با اشاره به اینکه بی توجهی به جلو مهمترین علت بروز حوادث رانندگی است ادامه داد: استفاده از تلفن همراه و صحبت کردن با سرنشینان از مهمترین دلایل بی توجهی به جلو در حین رانندگی است.

سرهنگ حسین پور به برخورد جدی پلیس با خودرو‌هایی که حرکات حادثه خیز دارند، اشاره کرد و گفت: خودرو‌هایی که حرکات مارپیچ و یا نمایشی انجام می‌دهند توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند که امسال یک هزار و ۳۵۰ خودرو به دلیل حرکت مارپیچ به پارکینگ منتقل و تا یک ماه توقیف شدند.

او افزود: در مرکز استان هوشمندسازی در هفت تقاطع اصلی انجام شده و یک خودرو نیز به عنوان خودرو ثبت تخلف سیار در مرکز استان مشخص شده که در خصوص پارک در حاشیه نیز تخلفات را ثبت و تذکر ارائه می‌دهد تا از ضایع شدن حق مردم جلوگیری شود.

سرهنگ حسین پور به اجرای طرح جامع ترافیک در شهرکرد با همکاری شهرداری اشاره و اضافه کرد: این طرح ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی اجرای این طرح درشهر بروجن نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.