بزرگ ترین ببرهای جهان + تصاویر

در این گزارش به معرفی بزرگترین گونه‌های ببر در سراسر دنیا و ویژگی‌ها و زیستگاه آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از kidadl، ببر‌ها از خانواده گربه‌های وحشی هستند. آن‌ها مخوف‌ترین شکارچیان جنگل هستند. دانستن حقایق جالب در مورد گونه‌های مختلف ببر‌ها همیشه سرگرم کننده است. نام علمی این حیوانات Panthera tigris است. ببر خون گرم، دارای مو یا خز و مغز پیچیده تری نسبت به سایر حیوانات است. ببر‌ها تولید مثل انجام می‌دهند. گربه‌ها در گذشته قد بسیار بلند و ماهیتی درنده داشتند. گفته می‌شود ببر نسخه تکامل یافته گربه باستانی است. ببر‌ها بزرگ و قدرتمند هستند، اما اگر یکی از آن‌ها به تنهایی گیر شیر‌ها بیفتد قطعا بازنده بود چرا که شیر‌ها معمولا به صورت گروهی می‌جنگند. این نوع از حیوانات علاوه بر طبیعت در باغ وحش ها و زیستگاه‌های مخصوص حضور دارند بنابراین علاقه‌مندان به گربه سانان می‌توانند به این زیستگاه‌ها مراجعه کنند و حیوانات مورد علاقه خود را از نزدیک ببینند.

ببر‌ها

بیشترین جمعیت حال حاضر این نوع از حیوانات وحشی ببر‌های بنگال هستند. Panthera tigris tigris بیشتر در کشور‌های شبه قاره هند مانند هند، بوتان، نپال و بنگلادش یافت می‌شود. بیشترین جمعیت ببر بنگال در هند است. جمعیت کل این نوع ببر تا سال ۲۰۲۱ بین ۳ تا ۴ هزار مورد است.

ببر‌های بنگال

یکی دیگر از گونه‌ها ببر چین جنوبی با نام علمی Panthera tigris amoyensis است. این نوع ببر‌ها در نواحی شرقی و مرکزی چین یافت می‌شوند. این ببر به عنوان در معرض خطر در لیست قرمز صندوق جهانی حیات وحش قرار دارد. طبق گزارش صندوق جهانی حیات وحش، تنها ۴۷ ببر چین جنوبی در ۱۸ باغ وحش چین وجود دارد. احتمالا ۴ هزار نوع از این ببر حدود ۴۰ سال پیش وجود داشته است.

Panthera tigris amoyensis

ببر مالایی با نام علمی Panthera tigris jacksoni یکی دیگر از زیرگونه‌های ببر است. زیرگونه ببر‌های مالایی تنها در سال ۲۰۰۴ از زیرگونه ببر‌های هندو چینی متمایز شد. ببر مالایی به دلیل تفاوت اندازه بدنشان به عنوان یک زیرگونه متفاوت طبقه بندی می‌شود. ببر مالایا کمی کوچکتر از ببر هندو چینی است. این ببر‌ها بیشتر در جنگل‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری پهن برگ مرطوب تایلند و شبه جزیره مالزی یافت می‌شوند.

ببر مالایی

ببر سوماترا Panthera tigris sumatrae گونه بعدی است. آن‌ها فقط در سوماترا در کشور اندونزی یافت می‌شوند. این حیوانات نیز به عنوان گونه‌های در معرض خطر انقراض در لیست قرمز طبقه بندی شده اند. ببر‌های سوماترا تیره‌ترین رنگ پوشش را دارند. یکی از تفاوت‌های ببر‌های سیبری با ببر‌های سوماترا پا‌های جلویی راه راه آن‌ها است. اندونزی قوانین سختگیرانه‌ای برای محافظت از ببر سوماترا دارد. سه زیرگونه ببر‌های جاوه (Panthera tigris sondaica)، ببر‌های بالی (Panthera tigris balica) و ببر‌های خزری (Panthera tigris virgata) تا کنون در اندونزی منقرض شده اند.

ببر سوماترا

ببر بالی در دهه ۴۰، ببر جاوه در دهه ۸۰ و ببر خزری در دهه ۷۰ منقرض شدند. ببر آمور یا ببر سیبری Panthera tigris altaica یکی از بزرگترین حیوانات وحشی دنیا است. ببر آمور به ببر منچوری، ببر شمال شرقی چین و ببر اوسوری نیز معروف است. ببر سیبری بزرگترین زیرگونه ببرها است. بر اساس گزارش صندوق نجات ببرها، ببر‌های آمور وحشی دو نوع اند. ۴۵۰ مورد از آن‌ها در شرق دور روسیه در منطقه پریمورسکی و خاباروفسک قرار دارند.

ببر آمور

جمعیت کوچک آن‌ها در مرز روسیه و چین و شامل حدود ۳۵ قلاده است. نمایندگان استان جیلین چین و استان پریمورسکی روسیه توافقنامه‌ای را برای ایجاد فضای حفاظت شده در اطراف مرز‌های مشترک خود برای ایمنی این حیوانات امضا کردند. پرورش ببر‌های آمور در باغ وحش‌های سرتاسر جهان در حال انجام است. اخیراً در باغ وحش پیتسبورگ، سه قلو‌های ببر سیبری برای اولین بار به دنیا آمدند. توله ببر‌های سیبری نیز در باغ وحش برانکس ایالات متحده یافت می‌شوند. در میان ببر‌های منقرض شده نیز ببر خزر بزرگ‌ترین بود. طول بدن ببر نر بین ۲۷۰ تا ۲۹۵ سانتی متر و اندازه ببر ماده بین ۲۴۰ تا ۲۶۰ سانتی متر بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
کامنت پایینی اگه یکبار شیر ببینی متوجه میشی دلیل انقراض ببر چی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۸ دی ۱۴۰۰
عاشق ببر هام
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۱۳ ۱۸ دی ۱۴۰۰
ببر واقعا از شیر قویتره وزنش هم خیلی بیشتره شیر کروکودیل رو نمیتونه تنهایی شکار کنه ولی ببر راحت میپره پشتش وزنش رو میندازه روش ولی تو نبرد با شیر شکست میخوره چونکه شیر خیلی نترسه و تا پای مرگ میجنگه و یالهاش هم باعث میشه که ببر نتونه گردنش رو گاز بگیره من خودم عاشق شیر هستم ولی این واقعیته ببر وزنش پنجه هاش قدرت آرواره هاش از شیر بیشتره وای پیروز میدان سلطان حیوانات شیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ دی ۱۴۰۰
ببر با برنامه و تاکتیک خاصی نسبت به بعقیه شکارچیا، شکار و مبارزه میکنه دقیقا مثل کشتی گیری که با تاکتیک خاص خودش مبارزه میکنه و پیروز میشه حتی تو درگیری بین شیر و ببر بیشتر اوقات ببر برنده بوده و دلیلش هم با برنامه و تاکتیک داشتن مبارزه هاش هست کسانی که قبول ندارند بهتره فیلم های مبارزه شیر و ببر رو ببینند
Iran (Islamic Republic of)
Sam
۱۴:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
مقایسه سختیه اما ببر بدلیل جثه بزرگ تر و مهارت بیشتر در جنگ و پنجه زدن جدای از گاز گرفتن شانی بیشتری برای بردن این رقابت داره اما عموما دوری میکنه اونم بخاطر زکاوت ببر و گروهی زندگی کردن شیرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ببر از شیر قویتر هست و فقط بخاطر یالهای شیر چون نمیزارن دندون به گردن شیر برسه شیرها بیشتر موقع برنده میشن . وگرنه ببرها قویتر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ببر نسبت به شیر بسیار محافظه کار است وخودرا به مهلکه نمی اندازد روی همین اصل به محظ ورود شیر نر ببر میدان راترک می کند .اما شیر نر ازچیزی واهمه ندارد وحمله میکند تا طرف مقابل را ازپای دراورد. وخصیصه دیگر ببر درمقابل شیر این است که هیچگاه ببر به خود اجازه نمی دهد که ابتدابه شیر حمله کند .چون قدرت خود را پایینتر می داند.مگر اینکه شیر به اوحمله کند که در اینجا ببر درمقام دفاع بر می اید ودر مبارزه باشیر چون ببر توان مبارزه اش کمتر است بیشتر اوقات اقدام به گاز گرفتن گوش شیر می کند.دربعضی مواقع اگر شیرنری گرسنگی کشیده باشد ویا بسیار پیر ولاغر باشد ببر برنده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
ببخشید ولی شما اشتباه میکنید جثه واندازه ببر بزرگ تر است و وخیلی چالاکی آنهااز شیر است ببر ها میتونن به تنهایی گاو میش بسار بزگی را بکشند ولی شیر ها به تور گروهی شکارمیکنند وتا حالا من که ندیدم شیر بتواند گاو میش بزگی را به تنهایی شکار کند ودر بیشتر نبرد های شیر و ببر بهگفته کارشناسان ببر برنده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ببر سرور شیر!
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمدرنجبر
۱۳:۴۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ببر خیلی زیباست اما در حین زیبایی خیلی خطر ناک است قاتل واقعی و قویترین شکارچی خشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
چهرهش خیلی زیباست من خیلی خوشم میاد از ببر
Iran (Islamic Republic of)
معصوم بابایی
۰۹:۲۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ایکاش بجای منقرض شدن نسل ببرها و شیرها،نسل تمساح ،کفتار،سگ وحشی ،گراز،منقرض میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
خدا شفات بده کاش نسل گاو هایی مث تو منقرض بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
سگ و کفتار بخاطر اینکه دسته ای زندگی میکنن و بیشتر مرده خوار هستن کمتر در معرض انقراض قرار میگیرن و حتی شیر هم به دلیل اینکه دسته ای زندگی میکنن آسیب پذیریشون کمتره و یکی از معدود حیواناتی که تنها زندگی میکنه ببر هست و بخاطر همین بطور طبیعی در معرض انقراض هست و انسان ها هم زیاد شکارشون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۱۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
همه مخلوق خداوند هستند کاش ما انسانها بارفتارش غلت باعث نابودی هیچ موجودی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ببرچه باشکوه است به هیبت وشکوه شیر نمی رسد اما واقعازیبا وبا شکوه است.درعکس اول تجمع چند ببر عجبیب است چون معمولاببر تنهایی رادوست دارد ودرصورت تجمع همدیگر را می کشند.
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۳:۴۰ ۱۱ دی ۱۴۰۰
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۱:۴۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
خدا یا ببین با کیا زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۴۰ ۱۱ دی ۱۴۰۰
در عین خوف انگیز بودن چقدر زیباست
الله اکبر
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran (Islamic Republic of)
رسول مرحمتی
۲۳:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یاد گرفتی هر جا شعار بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۱ دی ۱۴۰۰
ببر سیبری بزرگترین ببر خزر بعد از ببر سیبری بزرگترین بود
آخرین اخبار