دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در همایش اورژانس کشور:

اعزام کاروان های راهیان نور با رعایت دستور العمل های بهداشتی

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در دومین روز از سی و پنجمین همایش روسای اورژانس کشور در آبادان حاضر شد و از سرگیری اعزام کاروان ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  خبرنگار سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز  در سخنان خود  در این همایش 2 روزه گفت: به لطف دستورالعمل‌های تهیه شده با موضوع کرونا، همت و تلاش دانشمندان کشورمان و همینطور مجموعه جامعه پزشکی، مدافعان سلامت و شهدای این عرصه و طرح‌ریزی ستاد مرکزی راهیان نور، به زودی حرکت کاروان‌های راهیان را دوباره از سرگرفته خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه همین امروز در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس بخشی از کاروان‌ها حضور دارند، اظهار کرد: تلاش بر این است که با نزدیک شدن به پایان سال، اوج حضور مردم در مناطق عملیاتی را شاهد باشیم، همه برنامه‌ریزی‌ها بر این مهم صورت گرفته تا مردم از مواهب و شیرینی‌های دفاع مقدس، پیروزی‌ها و درس‌ها و عبرت‌های آن زمان بهره لازم را ببرند.

سردار ادیبی  اظهار کرد: امسال با تمام تمهیداتی که اندیشیده شده قرار است پس است دو سال اردوهای راهیان نور از سر گرفته شود و از بهمن ماه حرکت سراسری کاروان‌های راهیان نور برای زیارت یادمان های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه در این راستا تمام تمهیدات لازم و زیرساخت‌ها برای مهیا کردن یادمان ها دفاع مقدس برای میزبانی از زائران راهیان نور اندیشیده شده، افزود: امسال آماده تر از سالهای گذشته هستیم و وجه تمایز راهیان نور امسال با سال های گذشته و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر یادمان های جنوب و غرب کشور است تا هیچ زائری به بیماری کرونا یا دیگر بیماری‌های واگیردار مبتلا نشود.

او  در ادامه با تقدیر از زحمات جامعه پزشکی و اورژانس کشور،  به نقش کاروان های راهیان نور در کنترل کرونا اشاره کرد و و گفت: راهیان نور اولین مجموعه‌ای بود که برای قطع زنجیره شیوع کرونا اقدام و سفرهای کاروانی خود را لغو کرد تا در مسیر حفظ سلامت مردم، چه زائران و چه مردم شهرهای مقصد، گام بردارد.

سردار ادیبی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حوزه راهیان نور فعال هستند که بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در ایام مواجه با ویروس کرونا به صورت همه‌جانبه در کنار مدافعان سلامت بودند، علاوه بر اینکه بخشی از مراکز ما نیز در ایام مبارزه با کرونا برای مراکز قرنطینه و بیمارستان‎های موقت در اختیار حوزه سلامت قرار گرفت.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به برگزاری این همایش در محل ارودگاه میثاق هم اشاره کرد و گفت: امروز در مجموعه اردوگاه میثاق شاهد برگزاری همایش روسای اورژانس کشور هستیم تا در کنار بحث‌های تخصصی، در خصوص ارتقای سلامت راهیان نور نیز مباحثی دنبال شود.

سنگربانان بی سنگر سلامت

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور از سردار ادیبی  برای در اختیار قرار دادن ارودگاه میثاق  برای برگزاری همایش قدردانی کرد و افزود: در این ۲ روز علاوه بر پیگیری بحث‌های ساختاری و سازمان اورژانس، از این فضای معنوی نیز نهایت بهره برده شد.

او بر معنویت فضا تاکید کرد و گفت: امروز در سرزمینی گام نهادیم که مقدس است و هزاران شهید و جانباز را تقدیم نظام کرده است، این شهدا از مردم خود خوزستان قهرمان تا دورترین روستا‌های سراسر کشور گستردگی دارند، عزیزانی که برای عزت انقلاب جان خود را تقدیم کردند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: بعد از تشکیل دولت جدید و بهبود شرایط کرونایی، اولین جلسه در این منطقه برگزار شد تا با شهدا پیمانی دوباره بستهش ود و بگوییم که راه شهدا همچنان تداوم دارد و ما نیز آنچه در توان داریم را در پیشبرد نظام و خدمت به مردم به کار می‌بندیم.

او با  یادآور شدن اینکه اورژانس کشور در ایام پاندمی کرونا ۱۹ شهید را تقدیم کرده است، بیان کرد: یکی از همین شهدا از دانشگاه علوم پزشکی آبادان است و در همین راه بیش از نیمی پرسنل که بالای ۱۰ هزار می‌شوند نیز به این بیماری مبتلا شدند، اما هیچگاه خدمات اورژانس متوقف نشد.

میعادفر به مقایسه این نبرد با دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: با تصور نقش فوریت‌های پزشکی را در ایام دفاع مقدس عزیزان جهاد سازندگی در ذهن من نقش می‌بندد، بزرگانی که سنگرسازان بی‌سنگر بودند و همکاران در جبهه فوریت‌های پزشکی نیز بدون خاکریر وارد فضای خدمت می‌شوند و در زمان خدمات‌رسانی مامن و محافظی ندارند و به این خدمت به مردم نیز افتخار می کنیم.

رئیس اورژانس کشور افزود: امروز اینجا جمع شدیم تا پیمان ببندیم که در این روزهای سخت کشور -که بحران اقتصادی و هجمه‌های بین‌المللی زیادی را در خود دارد- تلاش بیشتری  کرده تا در گرفتاری‌های مردم مرهمی بر زخم‌های ایشان باشیم.

آمادگی برای حفظ سلامت کاروان های راهیان نور

شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان که میزبانی سی و پنجمین همایش روسای اورژانس کشور را برعهده داشت، هم در دومین روز از این همایش با بیان اینکه این فضا حال و هوای راهیان نور و دفاع مقدس را متبلور می‌سازد با اشاره به حضور سردار ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، گفت: امید است که حضور دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این جلسه  آغازگر دوباره حرکت خیل عاشقان راهیان نور باشد و شاهد حضور دلدادگان طریقت نور بعد از 2 سال در منطقه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ایفای نقش کوچکی در حفظ سلامت راهیان نور را مایه مباهات دانست و افزود: در راهپیمایی بزرگ اربعین اباعبدالله نیز  باوجود آنکه آمادگی حضور میلیونی عاشقان زائر سید و سالار شهیدان را نداشتیم اما در عرض  ۴۸ ساعت شرایطی مهیا شد که زوار به دیار عشق بروند و غربالگریشان در مسیر برگشت نیز به خوبی انجام شد و شاهد هیچگونه طغیان کرونایی در کشور بعد از آن نبودیم.

او افزود: بدون تردید این مهم نتیجه تلاش همکاران در اورژانس خوزستان، در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین استان ایلام بود.

سی و پنجمین همایش روسای اورژانس کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اردوگاه میثاق این شهرستان اجرایی شد، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.