میراث فرهنگی ناملموس ماهشهر گردآوری می شوند

سرپرست فرمانداری شهرستان بندرماهشهر گفت: با همکاری و مشارکت نهاد های دولتی و خصوصی نسبت به گردآوری میراث فرهنگی ناملموس شهرستان اقدام کنیم .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون بندری سرپرست فرمانداری شهرستان بندرماهشهر درجلسه شورای میراث فرهنگی و گردشگری گفت: فرهنگ در حوزه کنش وقتی می‌خواهد تجلی یابد با نماد به این مهم می‌رسد، که متأسفانه ما در این زمینه نتوانسته‌ایم به درستی نماد سازی کنیم.

او افزود: میراث فرهنگی ناملموس بندرماهشهر بسیار زیاد بوده همانند خوریات که از استثنایی‌ترین آثار طبیعی در سطح جهان بوده و بر همین اساس تصمیم گرفته ایم با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی نسبت به گردآوری میراث فرهنگی ناملموس شهرستان اقدام کنیم و سپس معرفی و مستندسازی نمائیم.

بندری اضافه کرد:  برنامه‌های متنوعی جهت آشنایی و نشان دادن این آثار فرهنگی درنظر گرفته شده که می‌توان به اجرای زنگ انشاء در مدارس با موضوع معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بندرماهشهر و همچنین استفاده دستگاه‌های اجرایی، نهاد ها، شرکت‌های صنعتی و سازمان‌های دولتی و خصوصی از نماد و سایر محصولات بومی و محلی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بشمار می‌روند در مراسمات و برنامه‌های خود استفاده نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.