لطمات تعطیلی مدارس در ایام کرونا به دانش‌آموزان کم‌تر برخوردار مناطق شهری

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با استقبال از بازگشایی مدارس گفت : تعطیلی مدارس در ایام کرونا لطمات زیادی به دانش‌آموزان کم‌تر برخوردار مناطق شهری که عمدتا در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند، وارد آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت : یکی از لطمات وارد آمده را می‌توان کاهش ۱۰ درصدی یادگیری درس فارسی که جزو دروس پایه و اساسی دانش آموزان مقطع ابتدایی محسوب می‌شود، در پارسال نسبت به سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.

او گفت : با این وجود دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری که عمدتا آموزش‌ها را به صورت حضوری فراگرفتند لطمات کمتری متوجه آن‌ها شد چرا که تجربه چندین ماهه بخوبی نشان داد در قاب کوچک موبایل امکان یادگیری مطلوب درسی برای کودکان مناطق حاشیه‌ای و محروم چندان فراهم نیست.

حکیم زاده در عین حال با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی معلمان، افزود: با وجود اینکه تعطیلی مدارس کشورمان خیلی به درازا کشید، اما با این حال آموزش‌ها هرگز تعطیل نشد و برخلاف بسیاری از کشور‌های دیگر دانش آموزان به صورت مستمر تحت تعلیم و آموزش قرار داشتند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران جزو کشور‌های برتر در واکسیناسیون عمومی معلمان و دانش آموزان بود، افزود: با این کار و کسب مجوز از وزارت بهداشت توانستیم مدارس را از دوم آبان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی و در این دو ماهه شاهد یادگیری بهتری از سوی دانش آموزان بوده ایم.

او برخورداری همه دانش آموزان مقطع ابتدایی از تحصیل را یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: همواره بر این اعتقاد بوده ایم که همه کودکان باید به آموزش رایگان دسترسی داشته باشند.

حکیم زاده به رتبه بندی آموزش و پرورش به ۴۴۹ منطقه آموزشی بر اساس هفت شاخص اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه، پاوه، کرمانشاه و کنگاور رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و هرسین، سنقروکلیایی و ثلاث باباجانی نیز از پایین‌ترین شاخص‌ها برخوردار بودند.

این مقام مسئول در عین حال با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: پوشش مقطع پیش دبستانی در این استان از ۳۳ درصد به بیش از ۸۰ درصد رسیده که در زمره استان‌های برتر از لحاظ درصد رشد قرار داشته است.

او با اشاره به بازدید‌های خود از چند مدرسه کرمانشاه و ابراز رضایت از وضع موجود، افزود: خوشبختانه با حمایت‌های استاندار کرمانشاه یکی از استان‌های پیش رو در زمینه برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
کاش بجای بچها وحضور اجباری مدرسه ، کمی مسولین را به کار اجباری محکوم میکردید تا بفهمند مزه نداری ،فقر ،مریضی و داغ نوجوان از دست دادن را
الان امریکا ذوزانه ۲۴۰۰فوتی دارند از اومیکرون
اما در ایران چه؟ صفر ! چرا ؟چون کیتهای تشخیصش وجود ندارد
باجان اینده سازان ایران زمین بازی نکنید