علت صدای انفجار عصر دیروز در منطقه چمچمال چه بود؟

فرماندار شهرستان صحنه گفت : صدای انفجار عصر دیروز در منطقه چمچمال صحنه مربوط به معادن سنگ منطقه بود که با هماهنگی قبلی صورت گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدری فرماندار صحنه گفت : با توجه به اینکه در منطقه چمچمال شهرستان صحنه تعدادی معدن سنگ وجود دارد، برای برداشت از آن‌ها گاهی نیاز به استفاده از مواد منفجره هست.

او گفت : صدای انفجاری که عصر دیروز در روبروی روستای «پا قلعه» و پشت روستای «سمنگان علیا» (کوه هجر) شنیده شد مربوط به همین معادن سنگ بود.

حیدری با تاکید بر اینکه انفجار‌های دیروز با مجوز نهاد‌های مربوطه انجام شد، افزود: این موضوع از قبل به ساکنان روستا‌های منطقه اطلاع رسانی شده بود و مردم منطقه در این رابطه هیچ نگرانی نداشته باشند.

نرخ بیکاری شهرستان گیلانغرب ۱۸.۷ درصد است

فرماندار گیلانغرب نرخ بیکاری شهرستان را ۱۸.۷ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ۷۰ درصد معادن قیر طبیعی کشور در این شهرستان است.

حشمت رضایی افزود: شهرستان گلانغرب به عنوان دومین شهر مقام کشور، براساس آمار سرشماری سال ۹۵ دارای جمعیتی در حدود ۵۷ هزار نفر است که ۳۰ هزار نفر معادل ۵۲ درصد از آن جمعیت شهری را شامل می‌شود.

او جمعیت روستایی شهرستان را ۴۸ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۰۸ روستا در شهرستان داریم که ۱۹۷ روستا از این تعداد دارای سکنه هستند.

فرماندار گیلانغرب غالب فعالیت و شغل مردم منطقه را کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ نفر بهره‌بردار و کشاورز در مقوله‌های مختلف در ۴۳ هزار هکتار اراضی زراعت و باغات شهرستان مشغول به خدمت هستند.

او در خصوص وضعیت بیکاری در شهرستان، افزود: جمعیت شاغل شهرستان در قسمت‌های مختلف نزدیک به ۲۲ هزار نفر است و حدود ۱۲ هزار نفر هم جویای کار داریم.

رضایی نرخ بیکاری شهرستان را ۱۸.۷ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این نرخ از میانگین استان بالاتر است و یکی از شهرستان‌هایی هستیم که علی‌رغم داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت مهم در ایجاد اشتغال هنوز بستر مناسبی برای اشتغال در آن فراهم نشده است.

او اشاره‌ای به معادن شهرستان داشت و گفت: ۷۰ درصد معادن قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است که بیش از ۹۰ هزار تن در سال تولید غیرطبیعی داریم و بیش از ۵۰۰ نفر هم در این راستا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.