استاندار لرستان:

کارخانه فولاد ازنا تاپایان امسال راه‌اندازی می‌شود

استاندار لرستان گفت: عملیات اجرایی کارخانه فولاد ازنا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، فرهاد زیویار استاندار لرستان با اشاره به نشست با نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضاییه در تهران اظهار کرد: نحوه واگذاری کارخانه فولاد ازنا به مالک جدید، توان مالی، صلاحیت فنی و اجرایی و همچنین جدول زمانبندی راه اندازی آن از مهمترین موضوعات می‌باشد.

زیویار گفت: این کارخانه اکنون حدود ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از فناوری روز برخوردار بوده که روند اجرایی آن به علت مشکلات قضایی مالک در گذشته، متوقف شده است.

او افزود: همچنین توافق بین خریدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و کمک استانداری لرستان حاصل شد، تا ۲۰ دی ماه امسال قیمت کارشناسی کارخانه انجام و عملیات اجرایی آن توسط مالک تا بهمن ماه امسال آغاز می‌شود.

استاندار لرستان ادامه داد: به منظور اثربخشی اقدامات و تصمیم سازی بهتر، نمایندگانی از هر سه قوه در این جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام کار اجرایی و آغاز بکار این کارخانه پیگیری‌های فراوانی در استان و در سطح ملی از طریق روسای قوا صورت گرفته است.

زیویار بیان کرد: در راستای راه اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفیت و راهکار‌ها برای این مجموعه با اهمیت استفاده خواهد شد و همچون گذشته از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نمی‌شود.

او گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید با هدف تسهیل در امور بطور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه اندازی این کارخانه مهم انجام دهند چرا که این پروژه یک سرمایه ملی و استانی است و نباید راکد بماند.

مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای ساخت این کارخانه از سال ۸۵ آغاز و در سال ۹۰ با وجود پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰درصد متوقف و دوباره در مقاطعی فعال شد.

این واحد صنعتی یکی از مهمترین طرح‌های لرستان در حوزه فولاد محسوب می‌شود که قرار است با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰هزار تن ورق در فاز نخست و سالانه ۷۰۰هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدورمزیار
۱۸:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. اینجانب محمد ورمزیار 34ساله دیپلم برق صنعتی 12سال سابقه کار فنی تجهیزات صنعتی اصفهان بوده ام و ساکن ازنا هستم و جویای کار هستم.