اعلام رای دادگاه محکوم به قصاص در سبزوار

رئیس شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی گفت: رای دادگاه محکوم به قصاص در سبزوار اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ۱۷ خرداد سال ۹۷ گزارش درگیری مسلحانه در یکی از روستا‌های سبزوار، اعلام شد.

بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که مردی ۴۵ ساله بر اثر شلیک گلوله به ناحیه شکم، مجروح و بعد از دقایقی کشته می‌شود.

قاضی هادی دنیادیده گفت:فردی به نام مهدی (متهم) بر سر اختلاف زمین‌های احمد (مقتول) وچرا گوسفندان درگیر می‌شوند، احمد که سلاح شکاری بر دوش داشته است در اثر کشمکش و مجادله با مهدی که سر تنفگ در دستان اوبوده ناگهان تفنگ شلیک شده و احمد تیر می‌خورد.

رئیس شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان اضافه کرد: پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، به صورت و بررسی همه زوایای پنهان و ابعاد گوناگون این ماجرا، قتل را عمدی تشخیص دادند و بدین ترتیب رای قصاص نفس برای عامل این جنایت صادر شد، اما وکیل مدافع و متهم به رای مذکور اعتراض کردند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: این پرونده برای رسیدگی ویژه به دیوان عالی کشور ارسال شد و موضوعات قضایی و مستندات مورد استناد قرار‌گرفت تا قضات دیوان عالی کشور نیز بر حکم دادگاه مهر تایید بزنند.

قاضی دنیادیده اشاره کرد: با استدلال دقیق قضات، دیگر هیچ راه گریزی برای متهم نماند و دادگاه جرم قتل عمد او را محرز دانست، اما با تاکید و راهنمایی‌های مداوم با و باتلاش قضات به خصوص قاضی غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری استان به منظور ایجاد صلح و سازش در میان طرفین پرونده و پس از برگزاری چندین جلسه برای گذشت از خون خواهی با توجه به آیات و احادیث و نظر بزرگان دین وبا درخواست دیه بالاخره موفق شدند با وجود رسیدگی کامل و دقیق به این پرونده جنایی، او را بخشیدند.

هادی دنیادیده قاضی پرونده گفت: به دنبال رضایت اولیای دم، این پرونده از جنبه عمومی جرم مورد رسیدگی قرار گرفت و دادگاه قاتل را از جنبه عمومی جرم به تحمل دو سال زندان، محکوم کرد.

 

انتهای پیام //ح. ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.