ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان یزدی

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: ۱۰ هزار خدمات مشاوره‌ای تحصیلی، شغلی و ازدواج به جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان ارائه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حجت‌الاسلام علی محمد اسلامی منش معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۱۰ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

او ادامه داد: از جمله اهداف مهم کمیته امداد هدایت و راهنمایی افرادی است که در محرومیت به سر می‌برند و شرایط بروز اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی برای آنان بسیار مهیا است، بنابراین این نهاد برای جلوگیری از انحراف این طیف وسیع و کاهش بروز ناهنجاری‌ها زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها و بهبود اوضاع اجتماعی آنان با استفاده از مشاوران متخصص و متعهد را فراهم کرده است.

اسلامی منش گفت: مشاوره از یک طرف نقش پیشگیری کننده از بروز مشکلات و از طرفی دیگر نقش درمان کننده دارد و می‌تواند در رفع و یا کاهش مشکلات و آلام ناشی از آن مؤثر واقع شود.

او ادامه داد: صیانت از سلامت روانی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت عزت نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان برای توانمندسازی آنان، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کمک به خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی همچون انتخاب رشته تحصیلی، شغلی و همسرگزینی، شکوفایی و بالندگی استعداد‌های تحصیلی و شناخت مشکلات روحی و روانی در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی از دیگر اهداف این نهاد در هدایت و راهنمایی نیازمندان و مددجویان است.

اسلامی منش گفت: این نهاد از ظرفیت سایر سازمان‌ها از جمله کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مراکز مشاوره با انعقاد قرارداد‌های همکاری برای ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان نیز استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.