از ابتدای امسال تاکنون:

بیش از ۲ هزار تماس با اورژانس اجتماعی زنجان ثبت شده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در ۹ ماه گذشته از امسال بیش از ۲ هزار تماس باخط ۱۲۳ اورژانس خدمات اجتماعی گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان هدف اورژانس اجتماعی را کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات اعلام کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته از امسال بیش از ۲ هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس خدمات اجتماعی گرفته شده است.

او بااشاره به اینکه در مدت مذکور ۷۱۹ مورد مداخله در بحران توسط اورژانس خدمات اجتماعی بهزیستی استان زنجان انجام گرفته است، افزود: رتبه بندی بهزیستی در زمینه کودک آزاری و همسر آزاری با تعداد مراجعه به اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خانه امن را یکی از بهترین خدمات بهزیستی در زمینه کاهش آسیب به زنان در معرض خشونت اعلام کرد و گفت: بهزیستی به استناد اصل دهم، ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و به منظور مواجهه صحیح با افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی و فراهم کردن زمینه ادامه زندگی سالم در جامعه این مهم را مورد توجه قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: طبق سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن، راه‌اندازی اسکان موقت را در دستور کار خود قرار داده که اکنون با نگاهی جامع‌نگر و تخصصی به عنوان خانه‌های امن به زنان خشونت دیده و در معرض خشونت ارائه خدمت می‌دهد.

او گفت: خانه امن مختص حمایت از زنان و دختران خشونت دیده بوده و در صورت وجود فرزندان برای زنان متأهل خشونت دیده، حمایت‌های لازم با رعایت اصول مندرج در دستورالعمل‌ها شامل حال آن ها نیز می‌شود.

محمدی افزود: دختران و زنانی که مورد آزار و خشونت‌های جسمی، جنسی، روانی و عاطفی قرار می‌گیرند، پس از مراجعه به اورژانس اجتماعی و با دستور قضایی به این مرکز منتقل می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: خانه امن بهزیستی در ۹ ماه گذشته از امسال ۵۵ زن خشونت دیده یا در معرض خشونت را پناه داده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.