شهردار ساوه:

مناقصه‌های شهرداری ساوه با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود

یوسفیان گفت: از امروز اجازه حضور رسانه‌ها در کلیه مناقصات و بازگشایی پاکت‌های مناقصه صادر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، امیررضا یوسفیان شهردار ساوه در نشست خبری شفافیت را اصل مهم در شهرداری دانست و گفت: برای جلب اعتماد مردم و رسانه‌ها از امروز اجازه حضور رسانه‌ها در کلیه مناقصات و بازگشایی پاکت‌ها مناقصه صادر خواهد شد تا مردم از چند و، چون مناقصات با خبر شوند.

یوسفیان با بیان اینکه بودجه نویسی شهرداری ساوه در سال آینده به سمت بودجه تعهدی تغییر مسیر خواهد داد افزود: برای توسعه‌ی هدفمند شهر ساوه، نقشه‌های طرح جامع شهری و تفصیلی باید با دور نمایی ۲۵ سال آینده ساوه برنامه ریزی شود.

او تغییر رویکرد بودجه نویسی شهرداری ساوه را موجب حرکت و جذب سرمایه گذار برای پروژه‌های شهری بیان و اضافه کرد: روش بودجه نویسی تعهدی- سرمایه گذاری در سال آینده جایگزین روش سنتی خواهد شد و باید رسانه‌ها برای افزایش امنیت سرمایه گذاری و آرامش در یک تعامل دو سویه تلاش کنند.

شهردار ساوه بیان کرد: از لحاظ فنی شهر ساوه در مرحله نگهداری قرار دارد و در مرحله توسعه نیست که ضرورت دارد با فرصت سازی علمی، امورات شهرداری را به سمت شناسنامه‌ای شدن سوق دهیم.

او بهره گیری از متخصصین در حوزه‌های مختلف شهرداری را یکی از برنامه‌های توسعه محورانه مدیریت شهری بیان کرد و گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته ظرف دو تا سه سال آینده پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد وتلاش خواهیم کرد پروژ‌های نیمه کاره‌ی موجود در شهر به اتمام برسد.

یوسفیان اظهارکرد: در بازدید‌های میدانی که از سطح شهر انجام دادم، ۲۰ نقطه ثقل جمعیتی که تحت عنوان سکونتگاه‌های غیر رسمی است شناسایی که ساکنان آن با خطرات فراوانی در حوزه‌ی ساخت و ساز‌های غیر مجاز روبرو هستند.

او در خصوص حمل و نقل عمومی هم گفت: با بررسی صورت گرفته ۳۵ دستگاه اتوبوس واحد داریم که در کنار اضافه شدن ۱۵ دستگاه دیگر، همچنان کمبود در ۲۰ خطوط دیگر برای خدمت رسانی وجود دارد که در زمان‌های اوج خدمت رسانی به دو برابر آمار موجود نیاز داریم.

شهردار ساوه ابتدائی‌ترین وظائف شهرداری‌ها را نظافت منظر شهری و جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر بیان و اظهار کرد: نبود سیستم مناسب برای حمل، دفع، پرس و جمع آوری شیرابه‌های زباله‌ها به عنوان حداقل‌های مدیدیت شهری است.

او تصریح کرد: در این ابتدایی‌ترین وظائف مدیریت شهری در حوزه نگهداری شهر با معضل روبه رو هستیم که برای رفع بخشی از این مشکلات ۳۵ دستگاه باکس جمع آوری زباله در مرحله ریل گذاری قرار گرفته است.

یوسفیان سطح توسعه شهر ساوه در طرح تفصیلی را ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود:: شهر ساوه بواسطه صنعتی بودن و رشد روز افزون جمعیت مشکلات خاص خود را دارد و تا رسیدن به چشم انداز مورد نظر فاصله زیادی وجود دارد، اما به آن خواهیم رسید

در این نشست هر یک از خبرنگاران نیز به طرح موضوعات مختلف در حوز‌های مدیریت شهری پرداختند

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.