دیپلمات روس:

معتقدم در احیای برجام موفق خواهیم شد

نماینده روسیه در سازمان ملل نسبت به احیای برجام ابراز امیدواری کرد و گفت که شرایط لازم برای آن وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، دمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که مطمئن است شرایط لازم برای احیای دوباره برجام وجود دارد.

پولیانسکی در جمع خبرنگاران گفت: «من عمیقا معتقدم ما در احیای دوباره برجام موفق خواهیم شد. ما ابتدا حدود ۵ ماه منتظر دولت بایدن بودیم سپس در ایران انتخابات برگزار و تیم مذاکره جدیدی تشکیل شد.»

او در ادامه به تیم مذاکره کننده روسیه در وین اشاره کرد و گفت: «مذاکرات ادامه دارد. ما تیم بسیار خوبی از متخصصان در وین داریم که توسط میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین سرپرستی می‌شود. من به مهارت دیپلماتیک آن‌ها بسیار اعتماد دارم.»

پولیانسکی همچنین به امکان احیای مجدد برجام پرداخت و گفت: «می‌دانم این کار آسانی نیست، اما من بسیار خوشبین هستم. ما همه شرایط لازم را برای موفقیت در مذاکرات و اینکه بتوانیم برجام را دوباره عملیاتی کنیم، داریم.»

دور هفتم مذاکرات بعد از وقفه‌ای ۵ ماهه به دلیل مسائل فنی در دولت جدید ایران از هشتم آذر ماه آغاز شد و تا ۲۶ آذر ادامه داشت.  دور هشتم مذاکرات نیز از دوشنبه ۶ دی آغاز شد و گفته می‌شود که این آخرین دور از مذاکرات است و ممکن است تا ماه فوریه ۲۰۲۲ تیم‌های مذاکره کننده به توافق دست یابند.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند که نتیجه دو دور مذاکره ماه اخیر در وین، پذیرش سند‌های پیشنهادی ایران به عنوان مبنایی برای ادامه مذاکرات بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۵:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ایران نباید برای ادامه برجام عجله کند تا تمامی منافعش را بدست بیاورد زیرا غربیها برای کاهش غنی سازی مجبور به موافقت با منافع ایران هستند و در غیر اینصورت ایرات غنی سازی را ادامه میدهد و انها خواستار توقف غنی سازی ایران هستند پس ایران نباید از منافعش چشم پوشی کند و تا بدست اوردن انها ایستادگی کند.
آخرین اخبار