هزار و ۷۷۲ نفر، یک صندلی!

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در سطح استان به ازای هر ۱۷۷۲ نفر فقط یک صندلی سینما موجود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،افشین آزادی به مناسبت روز جهانی سینما (هفتم دی) از سینما به عنوان یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی در جهان یاد کرد و افزود: سینما نقش موثری در فرهنگ سازی جامعه دارد و برای ارتقای فرهنگ جامعه یکی از شاخص‌های مهم محسوب می‌شود.

او اظهار داشت: در حال حاضر در استاندارد جهانی به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینما برپاست و این درحالی است که کشور و استان ما از این شاخص فاصله بسیاری دارد.

آزادی بیان داشت: اگر همین شاخص را ملاک قرار دهیم در کرمانشاه باید حدود ۲۰۰ سالن سینما داشته باشیم، درحالیکه در حال حاضر حدود چهار سینما با چندین سالن کوچک داریم.

او ادامه داد: سینما "آزادی" دارای یک سالن به نسبت بزرگ و دو سالن کوچک است، سینما "فرهنگ" دارای سه سالن کوچک، سینما "بیستون و "سینما "پاز" هم هرکدام یک سالن کوچک دارند.

آزادی بیان داشت: در حالی شاخص دنیا وجود یک سالن سینما به ازای هر ۱۰ هزار نفر است که ما در استان به ازای هر ۱۷۷۲ نفر فقط یک صندلی سینما داریم!

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر تعداد کم سالن‌ها و صندلی‌های سینما، یکی از مشکلات دیگر این است که هیچ یک از سالن‌های سینما در استان استاندارد نیستند.

او افزود: سالن سینما باید به لحاظ صدای دالبی، نور لیزی، مسائل ایمنی مانند امکانات مهار حریق، امکانات رفاهی و. از استاندارد‌های لازم برخوردار باشد که متاسفانه هیچ یک از سالن‌های سینما در کرمانشاه این استاندارد‌ها را ندارند.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه انگیزه‌ای در مسئولین استان برای توسعه سینما دیده نمی‌شود،اظهار داشت: مسئولین دولتی عنوان می‌کنند برای توسعه این شاخص فرهنگی بخش خصوصی باید ورود کند، درحالیکه در شرایط کرونا و در شرایط فعلی اقتصادی، ساخت سالن سینما برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

آزادی گفت: متاسفانه در استان ما ساخت سد و کارخانه و ... نسبت به مسائل فرهنگی اولویت دارد، درحالیکه اگر فرهنگ جامعه اصلاح و ارتقا یابد، بسیاری مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.