بافت با ارزش روستای «شرکان» پاوه احیا می‌شود

سرپرست فرمانداری پاوه گفت:۶ میلیارد ریال اعتبار برای احیای بافت با ارزش روستای «شرکان» اختصاص یافته و پیمانکار این پروژه نیز انتخاب شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه گفت: پس از بازدید و موافقت معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در مهرماه سال‌جاری، پیمانکار پروژه احیای بافت و اصلاح معابر روستای شرکان انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح با مشارکت مردم و کمک آنان در تامین مصالح و آزادسازی مسیر اجرا خواهد شد، گفت: مقرر شد اهالی روستای شرکان در تامین سنگ مورد نیاز اجرای پروژه مشارکت داشته باشند.

سرپرست فرمانداری پاوه در ادامه  اظهار داشت: در دیداری که به تازگی با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان انجام گرفت بر مطالعه فوری و الحاق ۲ هکتار اراضی منابع طبیعی به توسعه روستای هجیج، مطالعه فرونشست و وضعیت ساخت و ساز روستای دشه و بازنگری طرح هادی ۲۲ روستای شهرستان تاکید شد.

بالایی افزود: با جهانی شدن منظر فرهنگی اورامان ظرفیت بزرگی برای درآمدزایی و اشتغال در منطقه گردشگر پذیر پاوه فراهم شده است.

او ادامه داد: در شهرستان پاوه پنج روستای هجیج، زردویی، شرکان، نجار و شمشیر دارای بافت با ارزش و معماری زیبای سنتی و منظر فرهنگی هستند.

سرپرست فرمانداری پاوه تاکید کرد: مردم این روستا‌ها باید با جدیت از این پتانسیل‌های با ارزش که می‌تواند موجبات درآمد پایدار مردم این روستا‌ها را فراهم کند حفاظت نمایند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: فرماندار ، روستا ، تاریخی ، احیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.