انسداد ۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان قزوین

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین از انسداد ۸ حلقه چاه غیرمجاز در دو هفته گذشته خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حمید منصوری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: از آنجا که دشت قزوین یک دشت ممنوعه است، شناسایی چاه‌های غیرمجاز در برنامه‌های کاری گروه‌های گشت و بازرسی قرار داشته و در همین راستا نیز طی دو هفته گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده و اخذ دستورات قضائی ۸ حلقه چاه غیرمجاز با دبی حدود ۱۴۰ لیتر در ثانیه در سطح شهرستان‌های استان توسط گروه انسداد و مأموران ماده ۳۰ و با همکاری و همراهی نیروی انتظامی پر و مسلوب المنفعه شد.

منصوری با اشاره به اثرات مخرب چاه‌های غیر مجاز در دشت‌های کشور تصریح کرد: برداشت بیش از آب قابل برنامه ریزی از سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌ها باعث پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده و این امر موجب تشدید فرونشست و کاهش کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی می‌شود.

وی افزود: فرونشست زمین تهدیدی جدی برای تأسیسات زیربنایی است لذا باید با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات حوزه منابع آبی از کاهش سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین از اهتمام این شرکت در برخورد با تخلفات در حوزه منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات و درقالب طرح احیا و تعادل بخشی و در راستای حفظ و حراست از منابع آبی در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.