ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ نماز

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ نماز برای جامعه هدف خود مشارکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد گفت: صرف وجود یک نماز خانه و امام جماعت برای اقامه نماز در ادارات کافی نیست بلکه هر یک از دستگاه های اجرایی  جامعه هدف خود باید در این خصوص اقدام کنند به عنوان مثال اداره جهاد کشاورزی برای ترویج فرهنگ نماز بین بهره برداران حوزه خود اقدام کند.

او عنوان کرد: نیاز است دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ نماز سالیانه کارگاه های آموزشی، جشنواره ها و مسابقاتی پیش  بینی کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه زنگ نماز به مدت ۲۰ دقیقه در مدارس برای اقامه نماز به صدا در می آید تاکید کرد: زنگ نماز فرصت مناسبی برای تبیین برکات نماز در بین نسل آینده است.

او ابراز داشت: نماز افزون بر آثار اخروی برکات فراوانی برای دنیای انسان ها از جمله کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان تصریح کرد: ۸۰ درصد از دستگاه های اجرایی استان دارای زیرساخت اقامه نماز هستند و برخی از مراکز مانند دانشگاه های استان دارای مسجد هستند.

نادر گرامی فرماندار باشت نیز در این نشست گفت: برخی دستگاه های اجرایی این شهرستان به دلیل نمایندگی بودن زیرساخت های اقامه نماز ندارند و با توجه به  اینکه اداره های مذکور در نزدیکی یکدیگر قرار دارند احداث یک نمازخانه اداری در شهرستان ضروری است.

او اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خیران برای تامین تجهیزات کم هزینه و سیستم های صوتی نیاز دیگری است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه هم اکنون در منطقه گردشگری شلالدون در جاده ارتباطی گچساران یک  کانکس برای برپایی نماز مسافران پیش بینی شده گفت: ایجاد یک نماز خانه در این منطقه ضرورتی  است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی در مقوله نماز و مسائل فرهنگی مقوله دیگری است که باید مورد توجه باشد.

گنجه ای تاکید کرد: برنامه های جذاب سازی نماز برای کودکان و نوجوانان در قالب مسابقات و جشنواره ها به ترویج این فرهنگ اسلامی کمک می کنند.

او عنوان کرد: هم اکنون در بیشتر مساجد شهر باشت نماز جماعت به صورت مستمر برگزار می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.