الکاظمی:

۲۰۲۲ سال نابودی کامل تروریسم در عراق است

نخست وزیر عراق با تاکید بر گسترش تلاش‌های اطلاعاتی در مسیر مبارزه با داعش، ۲۰۲۲ را سال از بین بردن کامل تروریسم در سراسر عراق دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز عربی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفت: از دستاورد‌های امنیتی عملیات مشترک عراق و بقیه دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۱ که طعم تلخ شکست را به تروریست‌ها چشاندند و راه را بر روی تمام تلاش‌های خصمانه برای حضور مجدد این گروه‌های تروریستی در کشور بستند، قدردانی می‌کنم.

الکاظمی در نشست سالانه عملیات فرماندهی عملیات مشترک عراق برای سال ۲۰۲۱ گفت: امسال شاهد کاهش تعداد عملیات‌های تروریستی بودیم. هدف اصلی دستگاه‌های امنیتی حمایت از مرز‌ها و مبارزه با تروریسم و حمایت از امنیت عراق و شهروندان است. به دیدن منظور نیرو‌های امنیتی ما برای مقابله با تروریسم و تقویت ثبات و امنیت در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند.

فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد: عراق شاهد چالش‌هایی از نوع دیگر است که از جمله این چالش‌ها سلاح‌های خارج از چارچوب دولت، اوضاع اقتصادی، مبارزه با کرونا و مبارزه با مواد مخدر و همچنین چالش‌های سیاسی است که موجب تحلیل رفتن انرژی دستگاه‌های امنیتی شده است.

وی اعلام کرد: سال ۲۰۲۲ سال مکملی برای از بین بردن کامل تروریسم در سراسر عراق خواهد بود. از واحد‌های نظامی می‌خواهیم تلاش‌های اطلاعاتی را برای ریشه کن کردن تروریست‌های داعش را افزایش دهند.

نخست وزیر عراق بر لزوم همکاری برای مقابله با چالش‌ها و تلاش یکپارچه و همکاری و هماهنگی مستمر میان وزارتخانه‌های امنیتی، دستگاه‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی برای تحقق امنیت و ثبات و اعمال قانون تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار