فرسودگی ۸۷ درصد ناوگان مینی بوس رانی در گلستان

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۸۷ درصد ناوگان مینی بوس رانی در استان عمر بالای ۱۵ سال دارند و فرسوده محسوب می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ایوب میرشاهی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در استان گلستان ۶۵۰ مینی بوس فعال در بخش حمل و نقل داریم که دارای کارت معاینه فنی و مجوز فعالیت هستند.

او ادامه داد: به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه مینی بوس در استان گلستان به دلیل سن بالا و فرسوده شدن کارت معاینه فنی و مجوز کار تعلق نگرفته است، اما این مینی بوس‌ها به صورت غیرقانونی و بدون مدرک معاینه فنی در روستا‌ها در مواردی مانند جا به جایی کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میرشاهی گفت: عمر ناوگان مینی بوس رانی در کشور ۱۵ تخمین زده شده است، اما از آنجایی که مینی بوس‌ها سالم هستند و توانایی کار کردن دارند برای آن ها معاینه فنی صادر می شود.

او ادامه داد: در استان گلستان ۸۷ درصد مینی بوس‌های فعال بیش از ۱۵ سال عمر دارند و فرسوده محسوب می‌شوند و متوسط عمر این مینی بوس‌ها در استان ۲۹ سال است.

میرشاهی درباره مینی بوسی که چند شب گذشته در محور مینودشت دچار واژگونی و فوت ۳ نفر از مسافرانش شد، گفت: این مینی بوس مدل سال ۷۳ بوده و دارای کارت معاینه فنی تا تاریخ یک بهمن ماه امسال بوده است و علت حادثه ربطی به مینی بوس نداشته و خواب آلودگی راننده تشخیص داده شده است.

ناوگان حمل و نقل استان گلستان دارای هزار و ۶۲۲ دستگاه وسیله نقلیه بوده که از این تعداد ۱۹۳ دستگاه اتوبوس، ۷۷۹ خودروی سواری و مابقی مینی بوس هستند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.