سردیس سردار سلیمانی در مشهد رونمایی شد

سردیس سردار سلیمانی در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رونمایی و نصب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طراحی و ساخته شده توسط نادر قشقایی با حضور مسئولان حوزه هنری، مدیریت شهری و دانشگاهی مشهد در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رونمایی و نصب شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: موضوعی در این شهر حلقه مفقوده است که باید همه کمک کنند تا حل شود. در تمام همفکری‌ها به این نتیجه رسیدیم که یک نسخه شفابخش برای حل مسائل زیر پوست شهرمان باید طراحی کنیم که مداوا و درصد پیشرفت آن به شکلی باشد که بتوانیم آن را به شهر امام مهربانی‌ها تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر امام مهربانی‌ها باید خشونت، فقیر و کودک کار نداشته باشد. در این شهر مردم باید با محبت و علاقه با یکدیگر رفتار کنند و پیوند اجتماعی محکمی داشته باشند. در این خصوص هیچ محوری جز پیوند ایثار و شهادت نتوانستیم پیدا کنیم؛ چراکه اگر مردم به این فرهنگ پایبند شوند بسیاری از معضلات حل می‌شود.

وی گفت: اگر مردم با رابطه گرم و مهربانی با یکدیگر رفتار کنند اکثر مشکلات اجتماعی از بین خواهد رفت. اگر طلاق نتیجه دعوا و اختلاف است، اکسیر و داروی آن فرهنگ ایثار و گذشت است. اگر بتوانیم به وسیله همایش‌ها، آموزش‌ها، فضای هنری و ایجاد آثار فاخر به همشهریان، فرهنگ ایثار را القاء کنیم می‌توانیم شهر بسیار خوبی داشته باشیم.

منصوریان گفت: تمام ناهنجاری‌ها از جایی شروع می‌شود که انسان خود را حد و محور بداند و همه‌چیز را فدای بودن خود و زیست مطلوب خود کند، اما فرهنگ ایثار و شهادت به ما یاد می‌دهد که در برابر یک مصلحت بزرگتر، عامه و برای حال خوب مردم گذشت داشته باشیم و از خود، جایگاه و لذت‌های دنیا بگذریم. ما موظف هستیم که برای ایجاد حال خوب، مناسبات خوب و رفتار دینی و انسانی به دنبال ترویج این فرهنگ باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را معرفی کنیم و بخواهیم مشکلات و معضلات را با آن حل کنیم، باید الگو‌های درستی نیز معرفی کنیم. اگر آن الگو در آن فرهنگ سرآمد بود حتما فرهنگ نیز در جامعه ترویج پیدا می‌کند.

وی گفت: اگر از سردار شهید سلیمانی به عنوان الگو نام می‌بریم به این دلیل است که مصداق‌های اکبر ایثار و گذشت در ایشان متبلور بود و هنگامی که هر فردی از دوست و دشمن، موافق و مخالف در مورد رفتار ایشان صحبت می‌کند به این معتقد است که ایشان دلسوز، مصلح و یک ایثارگر واقعی بود.

همچنین در پایان این مراسم از سردیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، واقع در بولوار استاد یوسفی رونمایی و این سردیس که ساخته نادر قشقایی است در آن مکان نصب شد.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.