تدوین "سند جامع کاهش خطر کرمانشاه"

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تدوین "سند جامع کاهش خطر کرمانشاه"خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر ظهرابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به وضعیت کرمانشاه برای آمادگی در برابر بحران‌ها، گفت : زلزله سال ۱۳۹۶ سرآغاز خوبی برای آماده‌باش بیشتر استان در برابر حوادث بود.

او با بیان اینکه بعد این زلزله قانون جدید مدیریت بحران که سال‌ها در مجلس و نهاد‌های مربوطه گیر کرده بود به تصویب رسید و براساس این قانون اتفاقات خوبی در کرمانشاه رخ داد، گفت : اکنون می‌دانیم اگر در کرمانشاه یک حادثه رخ دهد سطح بندی عملیات و نحوه مقابله با آن چگونه است و هر دستگاهی چه تکلیفی بر عهده دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه،افزود: حتی در قانون جدید به مواردی مانند جمع آوری کمک‌های مردمی هم پرداخته شده است.

ظهرابی از تدوین "سند جامع کاهش خطر استان کرمانشاه" خبر داد که ذیل قانون جدید مدیریت بحران کشور صورت گرفته و افزود: کرمانشاه از اولین استان‌هایی بود که این سند را تصویب کرد و اکنون برای بررسی و تصویب نهایی به تهران ارسال شده است.

او با بیان اینکه در این سند به انواع بلایای طبیعی پر خطر در کرمانشاه با در نظر گرفتن لایه شهرستانی پرداخته شده، ادامه داد: بر اساس این سند در استان کرمانشاه سه حادثه طبیعی زلزله، سیل و خشکسالی بیشترین احتمال وقوع را دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از در دست تصویب بودن سند "آمادگی و پاسخ" استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این سند ظرف هفته آینده تدوین نهایی خواهد شد.

 ظهرابی گفت: در این سند به نقش هر دستگاه و چند و، چون آمادگی در برابر بحران پرداخته شده است.

زلزله ۲۱ آبان یک تجربه بود

او از زلزله آبان سال ۱۳۹۶ نیز به عنوان تجربه‌ای عظیم برای مقابله با بحران‌های آتی یاد کرد و افزود: زلزله کرمانشاه با همه پیامد‌های منفی که داشت، نشان داد برای مقابله با بحران‌های مشابه آمادگی داریم.

ظهرابی خارج کردن همه مصدومین از زیر آوار در کمتر از ۲۴ ساعت را یک رکورد در زلزله کرمانشاه دانست و افزود: طی یک هفته اول دو هزار سورتی پرواز توسط ۴۳ دستگاه بالگرد هوانیروز، اورژانس و ... انجام شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یازده هزار نیروی امدادی هلال احمر، ارتش و سپاه وارد منطقه شدند که همه تجربیات نو و موفقی بود.

او از مستندسازی زلزله کرمانشاه یاد کرد که هم در قالب کتاب سه جلدی با عنوان "زلزله کرمانشاه، آسیب شناسی و درس‌های آموخته" و هم در قالب‌های دیگر تدوین شده و در اختیار مدیران ارشد کشور قرار گرفته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.