استقبال گچسارانی ها از آموزش های فنی و حرفه ای

رئیس اداره فنی و حرفه ای گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۳۷ تن آموزش‌های فنی و حرفه ای را در این شهرستان فرا گرفته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، افشین محمودی نژاد رئیس اداره فنی و حرفه ای گچساران گفت: امسال هزار و۴۷ مرد و ۹۰ بانوی گچسارانی در قالب ۱۴۳ دوره مهارت های  حرفه ای را فرا گرفتند.

او بیان کرد: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌، صنایع، صنوف، جواز دانشگاه، سیار شهری و مناطق روستایی، عشایری به متقاضیان ارائه شده است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای گچساران تاکید کرد: کارآموزان رشته هایی مانند صنایع چوب،پرورش قارچ،جوشکاری،تعمیر کولر وتراشکاری در این شهرستان به صورت کامل جذب بازار کار می شوند.

او اضافه کرد:دوره های مهارتی فنی وحرفه ای این شهرستان در رشته‌هایی مانند برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، صنایع ساختمان، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، نقاشی ساختمان، تعمیر کولر،  تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات برگزار می شود.

محمودی نژاد ابراز داشت :گروه های هدف فنی و حرفه ای مشتمل بر دانش آموزان، دانشجویان ،سربازان وظیفه، زنان سرپرست خانواده و بدسرپرست ،افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، زندانیان و همچنین خانواده های آسیب پذیر ،عشایر و روستائیان هستند.

او عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۲ هزار و ۹۸۱ تن ساعت آموزش فنی و حرفه ای در ۷۰ رشته آموزشی و بخش های صنعت،خدمات و کشاورزی در این شهرستان برگزارشده است.

محمودی نژاد تصریح کرد:  تامین تجهیزات و مواد مصرفی برای آموزش های زیرساخت مهارت آموزی محسوب می شود و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت، تجهیزات آموزشی موجود در کارگاه های این شهرستان پاسخگوی نیاز بازار کار نیست.

او گفت: بروز رسانی و تجهیز کارگاه های آموزشی فنی وحرفه ای گچساران نیازمند پیگیری های بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی است.

محمودی نژاد عنوان کرد: امسال هیچ اعتباری برای تجهیز و نوسازی کارگاه های فنی و حرفه ای گچساران پیش بینی نشده و سه میلیارد ریال اعتبار پارسال نیز تخصیص نیافته است.

او تاکید کرد: با توجه به نیاز بازار کار و افراد جویای کار ایجاد کارگاه های نصب پنل های خورشیدی و لوازم خانگی مانند آبگرمکن از نیازهای توسعه فنی و حرفه ای گچساران است که راه اندازی این کارگاه ها به  تزریق ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمودی نژاد گفت: از ایده ها وانتقادهای سازنده صاحب نظران جهت پیشرفت و بهتر شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استقبال می‌کنیم.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران درجنوب غربی استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.