انتقال پرونده مالیاتی ۴۰ شرکت به هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از انتقال پرونده مالیاتی ۴۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی به استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی پرونده مالیاتی ۴۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی به استان هرمزگان منتقل شده است.

مجتبی قهرمانی افزود: بر اساس قانون اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید مالیات خود را در محل فعالیت خود پرداخت کنند، در حالی که برخی از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان مالیات بر ارزش افزوده خود را در بیرون از این استان پرداخت می‌کردند.

او با بیان اینکه پرداخت این مبالغ مالیات در هرمزگان می‌تواند زمینه ساز دستاورد‌های بزرگی در برای عمران و آبادانی و توسعه زیرساخت‌های استان شود، گفت: دستگاه قضایی استان با صدور دستور ویژه قضایی خطاب به ادارات کل امور مالیاتی در اقصی نقاط کشور، هشدار داد در صورت عدم ارسال پرونده‌های مالیاتی این بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به هرمزگان، موضوع به عنوان تصرف غیرقانونی محسوب شده و در این خصوص اعلام جرم می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: مقرر شده با همکاری صنایع و شرکت‌های فعال در استان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی آنها، بودجه کافی برای محرومیت زدایی و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در هرمزگان با توجه به برنامه‌ای هدفمند و کارشناسی شده، اختصاص یابد.

قهرمانی گفت: اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین بودجه رفع نیاز‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، محرومیت زدایی، رفع معضلات زیست محیطی، مبارزه با اعتیاد، فقر و بیکاری، کمک به خانواده زندانیان نیازمند، کمک به کودکان کار و کارگران فصلی و سایر مسائل و نیاز‌های اجتماعی از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اقدامات دستگاه قضایی هرمزگان است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.